سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 79146
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام عباسی در دیدار هیئت جمهوری مالی:

جامعه‌المصطفی به گسترش آموزش‌های مجازی در دنیا اهتمام دارد

قم نيوز : «دینانگونا یحیی»، سفیر مالی در ایران و هیئت همراه، با حضور در جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و درباره مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند .
جامعه‌المصطفی به گسترش آموزش‌های مجازی در دنیا اهتمام دارد
جامعه‌المصطفی به گسترش آموزش‌های مجازی در دنیا اهتمام دارد
به گزارش قم نیوز «دینانگونا یحیی»، سفیر مالی در ایران و هیئت همراه، با حضور در جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و درباره مسائل  مورد علاقه  گفت‌وگو و تبادل نظر کردند .

در این دیدار، رئیس جامعه‌المصطفی با اشاره به مؤسسات علمی فعال در قم، ابراز کرد: در میان مؤسساتی که در قم فعالیت می‌‌کنند، برخی از آنها دامنه گسترده‌ای حتی فراتر از ایران دارند. یکی از آنها، جامعه‌المصطفی است.

وی ادامه داد: حوزه قلمرو دانشی المصطفی، علوم اسلامی و انسانی است و در حقیقت، عمدتاً میزبانی فراگیران غیرایرانی را برعهده دارد، گرچه درصدی از دانشجویان آن را نیز ایرانیان تشکیل می‌دهند.

رئیس جامعه‌المصطفی با اشاره به عضویت المصطفی در اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و برخی اتحادیه‌های دیگر، بیان کرد: مرکز المصطفی، در قم قرار دارد. علاوه بر برخی از شهرهای ایران، در برخی کشورها نیز نمایندگی‌‌های جامعه‌‌المصطفی مشغول فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به آموزش حضوری و غیرحضوری جامعه‌المصطفی، اظهار داشت: نزدیک به هشت‌هزار نفر از سراسر دنیا، در دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی مشغول تحصیل‌اند.

وی با بیان این در جامعه‌المصطفی، در داخل و خارج کشور و به صورت حضوری و غیرحضوری، بیش از 51000 نفر از 132 ملیت تحصیل می‌کنند، گفت: شعار ما، «علم و معنویت برای همه انسان‌هاست.» و در حقیقت، درهای المصطفی به روی همه علاقه‌مندان آشنایی با علوم اسلامی و علوم انسانی با نگاه اسلامی باز است.

رئیس جامعه‌المصطفی مخاطبان المصطفی را همه نژادها، ملیت‌ها و زبان‌ها دانست و تصریح نمود: نگاه ما، انسانی است و برای همه ادیان و پیروانشان احترام قائل هستیم. ما به همه پیروان ادیان الهی احترام می‌گذاریم و زمینه تحصیل برای همه آنان فراهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که نمایندگی جامعه‌المصطفی در تهران، ویژه غیرمسلمانان است، ابراز نمود: به جز این، در کشورهای مختلف و در ایران، از مذاهب دیگر اسلامی نیز پذیرش داریم و آماده ارائه خدمات علمی و آموزشی به آنان هستیم.

وی افزود: در خانواده مسلمانان، همه پیروان مذاهب مختلف را جزو این خانواده بزرگ می‌‌دانیم و هیچ مسلمانی را تکفیر نمی‌کنیم و همه این عزیزان را خواهران و برادران خود می‌دانیم.

رئیس جامعه‌المصطفی ادامه داد: همان گونه که خبر دارید، در دنیای اسلام مراکزی فعالیت می‌کنند که تفرقه را دامن می‌زنند و مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند، در حالی که ما همه خانواده مسلمانان را در کنار هم می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که در کنار همه مذاهب اسلامی و پیروانشان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر وضعیت آفریقا، اظهار داشت: آفریقا جایگاه ویژه‌ای در راهبردهای المصطفی دارد؛ به همین دلیل، از گذشته، دانشجویان مختلفی از کشورهای متعدد افریقا داشته‌ایم و در تعدادی از کشورهای آفریقایی، مؤسسات آموزشی مرتبط با المصطفی داریم.

وی افزود: دانش‌آموختگان ما امروز در خدمت فرهنگ و معارف کشورهای خود قرار دارند. ما در غرب آفریقا، در کشورهای مختلف، مانند مالی، نیجر، بورکینافاسو، غنا، ساحل عاج و... مراکزی داریم که در قالب مؤسسه و مراکز علمی فعالیت می‌کنند؛ برای نمونه، در غنا دانشگاهی داریم که متعلق به مسلمانان و غیرمسلمانان است و دانش‌آموختگان آن در جایگاه‌های مختلف مشغول خدمت هستند. در مالی هم مرکزی داریم که جمعی از دوستان ما مشغول آموزش هستند و تعدادی نیز در ایران درس می‌خوانند.

رئیس جامعه‌المصطفی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان مالی در ایران و کشورشان، سفیران دوستی و صلح باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی ادامه داد: امیدواریم آنان بتوانند آموزش‌های خود را در خدمت مردم کشور خویش به کار بگیرند.

وی با اشاره به سفر خویش به افریقا، بیان کرد: در آن سفر صحبت شد که جامعه‌المصطفی علاقه‌مند است آموزش‌های حضوری و غیرحضوری را بیش از پیش برای مردم افریقا فراهم نماید. توسعه آموزش‌های غیرحضوری، یکی از راهبردهای آینده المصطفی به شمار می‌رود، زیرا در این صورت، می‌توانیم افراد بیشتری را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم.

رئیس جامعه‌المصطفی گفت: برخی کشورها اعلام آمادگی کرده‌اند که علاقه‌مندند به گسترش این امر کمک نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: افریقا از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی بهره می‌برد، ولی -متأسفانه- هنوز میراث استعمار وجود دارد و این کشورها هنوز نتوانسته‌اند آن گونه که بایسته و شایسته است، از ظرفیت‌های خویش بهره بگیرند.

وی ادامه داد: به نظر من، ما ظرفیت‌های مشترکی به ویژه در مباحث علمی داریم و می‌توانیم آموزش‌ها را گسترش دهیم.

رئیس جامعه‌المصطفی تأکید ورزید: امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه خوبی از نظر علمی دارد و هر سال، این آمار بهبود می‌یابد. این ظرفیت، همکاری متقابل با دیگر کشورها را تسهیل می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی افزود: ما مفتخرانه و متواضعانه، حاضریم داشته‌های علمی و فرهنگی‌مان را به اشتراک بگذاریم و با شما در این زمینه‌ها همکاری کنیم.

 

در ادامه، سفیر مالی در ایران، ضمن سپاسگزاری از پذیرایی جامعه‌المصطفی، خاطرنشان ساخت: پیش از این هم شنیده بودم که قم، شهر علم و دانش است. اکنون نیز که به این شهر آمده‌ام، شنیده‌هایم جنبه عینی پیدا کرده است.

آقای دیناگونا یحیی از سخنان رئیس جامعه‌المصطفی در زمینه‌های مختلف تشکر کرد و اظهار داشت: شما به مسائل بسیار مهمی اشاره کردید. میزان پذیرش دانشجو در المصطفی، باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی تلاش جامعه‌المصطفی را برای از بین بردن فتنه‌های مختلف در جهان اسلام ستود و خاطرنشان ساخت: مالی نیز کشوری اسلامی است و هنوز هم کمک‌های ایران را رفع مشکلات مالی فراموش نکرده‌ایم.

سفیر مالی در ایران با اشاره به اهتمام المصطفی به گسترش آموزش‌های مجازی، تصریح کرد: آماده‌ایم در این زمینه همکاری کنیم و به گسترش این امر کمک نماییم.

وی کمک به بالندگی پیروان همه مذاهب اسلامی را از اهداف مالی دانست و گفت: در مورد همه زمینه‌هایی که صحبت شد، می‌کوشیم همکاری نماییم و به پیش‌برد اهداف عالی المصطفی کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، ابراز امیدواری کرد که این دیدارها تکرار شود و ان‌شاءالله به اهداف مشترک مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3q9u.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما