سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : 79155
منبع : خبرگزاری فارس

تجليل از الگوهاي فرهنگ پهلواني در قم

قم نيوز : الگوهاي منش و فرهنگ پهلواني به مناسبت گراميداشت هفته فرهنگ پهلواني با حضور مدير كل ورزش و جوانان استان قم مورد تلجيل و قدرداني قرار گرفتند.
تجليل از الگوهاي فرهنگ پهلواني در قم
تجليل از الگوهاي فرهنگ پهلواني در قم
به گزارش قم نیوز در گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی برنامه‌های متنوعی توسط اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد که بخشی از آنها با همکاری هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان قم به انجام رسید.

یکی از برنامه‌های اجرا شده در این هفته، تجلیل از هیات‌ها، پیشکسوتان و ورزشکاران الگوی منش و فرهنگ پهلوانی بود، ضمن اینکه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز به قم سفر کرد و به اتفاق مدیر کل ورزش و جوانان قم با استاندار نیز در راستای توسعه ورزش پهلوانی دیدار کرد.

در مراسم ویژه این مناسبت که با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان قم، مسوولان هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان در کنار پیشکسوتان برگزار شد، همچنین کمک‌های جامعه ورزش قم برای یاری هموطنان سیل‌زده استان‌های گلستان‌، خوزستان و لرستان جمع‌آوری شد.

 

آکادمی ورزش باستانی آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی است

مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه برنامه‌های ویژه این هفته به دیدار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رفت و در سخنانی اظهار کرد: هفته پهلوانی بهانه‌‌ای است تا روحیه پهلوانی را در ورزش پرورش دهیم، ورزش باستانی نماد تاریخ و فرهنگ کشور ایران است و به این رشته توجه ویژه داریم.

رسول منعم از بهره‌برداری یک سالن جدید ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و ابراز کرد: آکادمی ورزش باستانی به نام شهید سلیمانیان در مجموعه ورزشی جدیدالتاسیس پیامبر اعظم (ص) آماده برگزاری مسابقات و میزبانی‌ ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سطح بین‌المللی است، ضمن اینکه چند سالن زورخانه‌‌ای دیگر نیز در قم به بهره‌برداری رسیده و در اختیار عموم مردم و جامعه ورزش پهلوانی قرار دارد.

 

ترویج ورزش‌های زورخانه‌‌ای و بومی در ایران در اولویت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این دیدار از بهره‌برداری مرکز فرهنگی ورزشی مفتاح در قم خبر داد و یاد آور شد: فقه در سلامت جسمانی جایگاه خاصی دارد و روحانیت علاوه بر اهمیت بر سلامت جسمانی خود وظیفه تبلیغ و گسترش سلامت جسمانی جامعه را نیز عهده‌دار است.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: روحانیت باید پاسدار فرهنگ معنوی و اخلاق در ورزش باشد، ضمن اینکه ترویج ورزش‌های زورخانه‌‌ای و بومی در ایران در اولویت است، با ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در کشور به نام مراکز مفتاح، قدم ویژه‌ای برای ترویج ورزش باستانی در استان و کشور برداشته می‌شود.

در ادامه این دیدار که با محوریت گرامیداشت هفته منش و فرهنگ پهلوانی و با رویکرد گسترش ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی صورت گرفت، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در امر زیرساخت‌های ورزشی توسط دولت محترم صورت گرفته است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgnq9u.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما