چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79158
منبع : خبرگزاری فارس

جلوگیری دقیق و قاطع از ورود موادمخدر به زندان ها

قم نيوز : مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه تمام اقدامات برای جلوگیری از ورود به مواد مخدر به زندان‌های استان به کار گرفته شده است، گفت: پلیس مواد مخدر بندهای زندان‌های قم را بازرسی کرد و موردی از کشف مواد مخدر در این بازرسی نداشت.
جلوگیری دقیق و قاطع از ورود موادمخدر به زندان ها
جلوگیری دقیق و قاطع از ورود موادمخدر به زندان ها
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی تهامی با اشاره به جمعیت زندانیان استان قم اظهار کرد: 30 درصد از این زندانیان متهم و مابقی محکوم هستند، تعداد کمی از زندانیان استان را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند، زندانیانی که جرایم خشنی همچون آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر در حد حجم زیاد را انجام دادند، از عفو محروم هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد جرایم زندانیان استان قم مربوط به جرایم مرتبط با مواد مخدر است، اظهار کرد: تمام اقدامات را برای جلوگیری از ورود به مواد مخدر به زندان‌های استان به کار گرفتیم و حتی پلیس مواد مخدر با سگ‌های موادیاب، بندهای زندان‌های قم را بازرسی کرد و موردی از کشف مواد مخدر در این بازرسی نداشت.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: تعداد زندانیان زن استان بسیار کم است و زندانیان زن که کودک زیر دو سال دارند، می‌توانند فرزندشان را در کنار خودشان نگهداری کنند.

تهامی با اشاره به فراهم بودن فضای تحصیل در زندان‌های استان قم اظهار کرد: شرایط تحصیل برای زندانیان استان از دوره سوادآموزی تا دانشگاه فراهم است، اکنون 200 زندانی در مدرسه آموزش و پرورش زندان قم در حال تحصیل هستند، همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور برای تحصیل زندانیان استان منعقد شده است.

وی ادامه داد: به صورت ماهیانه از زندانیان استان قم تست سلامت گرفته می‌شود و افرادی که مشکل دارند، برای درمان به خارج از زندان اعزام می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: مراقبت بعد از خروج برای همه زندانیان مد نظر قرار گرفته و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با سود پایین به آن‌ها داده می‌شود تا مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد در استان قم از خانواده‌های زندانیان استان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjovea.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما