کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردان و زنان كبدی قم آماده قهرمانی

خبرگزاری فارس , 5 تير 1398 ساعت 15:32

تيم‌هاي مردان و زنان هيات كبدي قم در تمرينات و برنامه‌هاي آماده‌سازي خود براي رويارويي با حريفان حاضر در پيكارهاي ليگ و قهرماني كشور آماده مي‌شوند.


به گزارش قم نیوز نخستین خبر از کبدی استان قم به برنامه‌ریزی این هیات برای برگزاری دوره مربیگری این رشته اختصاص دارد، دوره‌ای که بخش تئوری آن در سطح درجه سه ویژه آقایان برنامه‌ریزی شد و در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی تختی قم با حضور مدرس ورزش برگزار شد و بلافاصله مربیان بعد از پایان آموزش‌های تئوری و اعلام نتایج، در کلاس عملی تخصصی رشته کبدی شرکت کردند.

هیات کبدی استان قم به منظور رشد و توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی در رده سنی نونهالان و نوجوانان پسر و دختر در سطح استان قم اقدام به استعدادیابی کرد تا مربیان استعدادیاب از بین نخبه‌های این رشته، برترین‌ها را برای پشتوانه‌سازی کبدی قم و حضور موفق در مسابقات رده‌های سنی پایه کشور شناسایی کنند.

 

بانوان قم در لیگ دسته اول کبدی ایران

در شرایطی که طبق تقویم سال 1398 فدراسیون کبدی، مسابقات کبدی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور تیر ماه برگزار می‌شود، کبدی‌کاران شاخص قم به اردوی آماده‌سازی تیم منتخب هیات کبدی دعوت شدند تا در دوره جدید لیگ ایران با عنوان جام کرامت با حریفان خود به رقابت بپردازند.

دوره جدید مسابقات لیگ دسته اول زنان باشگاه‌های کشور به میزبانی هیات کبدی خراسان‌رضوی در شهر سبزوار برگزار می‌شود و تیم‌ها روز هفدهم تیر وزن‌کشی می‌کنند و با 12 کبدی‌کار یک روز بعد رقابت خود برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر کبدی زنان باشگاه‌های کشور را استارت می‌زنند.

 

کبدی‌کاران جوان قم آماده مسابقات قهرمانی کشور

همچنین بخشنامه مسابقات کبدی قهرمانی جوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران به هیات کبدی قم آمده و این رقابت‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی کبدی استاندارد ١٢ نفره به انجام می‌رسد، رقابت‌هایی که به شکل متمرکز در استان متقاضی برگزار می‌شود و طبق اعلام فدراسیون کبدی، استان‌های شرکت کننده به هیچ عنوان حق استفاده از بازیکنان دیگر استان‌ها را ندارند و در این اتفاق و محرز شدن تخلف توسط تیم‌های شرکت کننده، آن تیم از مسابقات کنار گذاشته شده و هیات استان جریمه می‌شود.

 

ممنوعیت حضور ملی‌پوش کبدی در تیم قم

در شرایطی که فدراسیون کبدی اعلام کرده کبدی‌کاران حاضر در اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوانان مجوز حضور در این دوره از مسابقات را دارند، تیم هیات کبدی قم نیز نمی‌تواند از علی‌اصغر وفایی ملی‌پوش اهل شهر جعفریه در ترکیب اصلی خود برای رویارویی با حریفان بهره ببرد.

در حالی که هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات توسط فدراسیون کبدی اعلام نشده، این فدراسیون به تیم‌ها اعلام کرده حداکثر باید ١٠ روز قبل از شروع مسابقات، اسامی  ١٢ کبدی‌کار، یک مربی و یک سرپرست را به فدراسیون اعلام کنند، ضمن اینکه وزن کبدی‌کاران پسر ٧٥ کیلوگرم و دختران ٦٥ کیلوگرم است.

طبق مصوبه اجلاس برگزار شده در حاشیه مسابقات جهانی 2016 هندوستان، وزن‌کشی یک روز قبل از مسابقات در ساعت و مکان معین انجام می‌شود و با توجه به اینکه رقابت‌ها ویژه رده سنی جوانان است، متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1378 به بعد امکان حضور در مسابقات این دوره را دارند، ضمن اینکه در پایان به تیم‌های اول تا سوم مشترک، کاپ، مدال، حکم و جایزه اهداء می‌شود.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79174

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79174/مردان-زنان-كبدی-قم-آماده-قهرمانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir