کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین جشنواره تفریحی‌ ورزشی شادیانه بانوان برگزار شد

خبرگزاری فارس , 5 تير 1398 ساعت 22:30

سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم به‌تازگی جشنواره تفریحی‌ورزشی شادیانه بانوان را برای فصل تابستان بنانهاده است که با توجه به کمبود اماکن ورزشی و اجرای هایی از این دست ویژه بانوان، با استقبال چشمگیری روبرو شده است.


به گزارش قم نیوز امروزه و با گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، بیشتر مردم دچار سبک زندگی نامناسب هستند و به نسبت گذشتگان، نشاط و شادابی اجتماعی و سرزندگی مردم کاهش یافته و از همین روی لزوم تغییر شرایط بیش‌ازپیش نمود پیدا کرده است.

یکی از مؤلفه‌های امیدواری و نشاط، تقویت هویت فرهنگی جامعه است که معنای مثبتی از زندگی را اشاعه می‌دهد و نتیجه آن می‌تواند رضایت از زندگی همراه با امیدواری جامعه باشد.

طبق مضامین اسلامی شادی و نشاط باعث آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بیشتر در اجتماع خواهد شد. در سیره ائمه اطهار (ع) نیز مزاح و فراهم‌سازی اسباب فرح و نشاط مؤمن موردتوجه و توصیه واقع شده و از همین روست که ادخال السرور و ایجاد انبساط خاطر در برادر مؤمن به‌عنوان یک فضیلت برشمرده شده و اولیای دین نسبت به آن توصیه و سفارش کرده‌اند.

سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم نیز به‌تازگی جشنواره تفریحی‌ورزشی شادیانه بانوان را برای فصل تابستان بنانهاده است که با توجه به کمبود اماکن ورزشی و اجراهایی از این دست ویژه بانوان، با استقبال چشمگیری روبرو شده است.

نخستین شادیانه شهرداری قم با حضور پرشور بانوان از اقشار مختلف در بوستان نرگس و با حضور بیش از 350 نفر از بانوان استان قم در حالی برگزار شد که استقرار وسایل ورزشی و تفریحی خانوادگی، حضور مربیان ورزش عصرگاهی و برگزاری ورزش بانوان، حضور گروه تئاتر خیابانی با مضامین فرهنگ شهروندی، ایجاد زمین مخصوص پتانک با هزینه کمیته پتانک و به‌صورت عام‌المنفعه و دائمی برای بوستان نرگس از ویژگی‌های آن بود.

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نیاز به شادی و امید اجتماعی در کشور که به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهار داشت: جشن‌های فرهنگی و ورزشی می‌تواند فرصتی برای نشاط و شادی جمعی باشد که ضمن فراهم آوردن محیطی شاد، امن و کنترل‌شده برای خانواده‌ها، به آموزش چگونه شادی کردن نیز می‌پردازد به شکلی که معیارهای اسلامی و ایرانی کاملاً در این جشن‌ها رعایت گردد.

وی بابیان اینکه معاونت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلان‌شهر قم در راستای بخشی از وظایف ذاتی خویش و همچنین نیازسنجی‌های علمی و عملی اقدام به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه جشن‌های شادیانه مخصوص بانوان نموده است، افزود: کشف و استفاده از افراد و گروه‌های ورزشی مردمی که با حمایت‌های معنوی حاضر به مشارکت در برنامه شدند، همراه با ارائه بیشترین خدمات با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری؛ ازجمله ویژگی‌های این برنامه است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم به برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی سنین مختلف از این برنامه و ترویج ورزش‌های خانوادگی و همگانی اعم از فریزبی و پتانک با تأکید بر شرکت همه اعضای خانواده اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، ارائه آموزش درزمینه مضرات استفاده از مواد دخانی در میز جمعیت مبارزه با دخانیات و اجرای تئاتر عروسکی در همین زمینه؛ تست فشارخون و آموزش سبک زندگی سالم در میز پایگاه سنجش و سلامت، از دیگر بخش‌های نخستین شادیانه شهرداری قم بود.

مقیمی خاطرنشان کرد: برنامه شادیانه شهر قم را با مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، هیئت ورزش‌های همگانی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، کمیته ورزش فریزبی، کمیته ورزش پتانک و "میز خدمت" که بیشتر در مباحث فرهنگ شهروندی است، برگزار کردیم.

بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره نیز با ابراز رضایت از برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با فارس به لزوم وجود این قبیل برنامه‌ها ویژه بانوان و در محیط‌های اختصاصی آن‌ها تأکید کردند و با توجه به اینکه عمده شرکت‌کنندگان دارای کودکان خردسال نیز بودند، از برپایی چنین برنامه‌ای که مادران و کودکان را به‌صورت مشترک و در یک زمان کنار هم گرد آورد، استقبال کردند.

به نظر می‌رسد جامعه متدین و مذهبی شهر قم باوجود خلاء شدید اماکن تفریحی و ورزشی ویژه بانوان نیاز به نگاه جدی‌تر و عمل‌گرایانه‌تری در این زمینه دارد و لازم است شورای اسلامی شهر قم و اداره کل ورزش و جوانان نیز با توجه به اختیارات و وظایف خود، گام‌های اساسی در این زمینه بردارند.

انتهای پیام /  137


کد مطلب: 79184

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79184/نخستین-جشنواره-تفریحی-ورزشی-شادیانه-بانوان-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir