پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79190
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه تمام خدمات شهرداری قم بر بستر اپلیکیشن موبایل

قم نيوز : رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: همه خدمات شهرداری یک اپلیکیشن موبایل مد نظر قرار گرفته و همه سرویس ها در یک نرم افزار به شهروندان ارائه خواهد شد.
ارائه تمام خدمات شهرداری قم بر بستر اپلیکیشن موبایل
ارائه تمام خدمات شهرداری قم بر بستر اپلیکیشن موبایل
به گزارش قم نیوز کوروش محمدحسینی در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات به شهروندان بر بستر فضای مجازی، گفت: ایجاد بستر تعامل دوسویه با شهروندان، گسترش فضای ارتباطی با شهروندان بدون واسطه و تسهیل گری در ارتباط بین دستگاه ها در شهر از جمله اهدافی است که دنبال می کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بیان کرد: اگر اهداف ما در این حوزه محقق شود ارتقاء اداری، کاهش هزینه ها، کاهش سفرهای برون شهری و درون شهری و غیره محقق شده و از بسیاری هزینه‌ها کاسته می شود.

محمدحسینی با اشاره به اینکه تدوین چارچوب ها و دستورالعمل ها در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در این حوزه مشاوران بسیار قوی داخل و خارج استان مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مباحث امنیتی و پدافند غیرعامل در تدوین زیرساخت ها مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته دستورالعمل های ستاد شهر هوشمند ابلاغ شد تا مبنای توسعه سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری قرار گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه چارچوب های اصلی نرم افزاری و سخت افزاری و شیوه رفتاری با پیمانکاران از جمله این دستورالعمل ها بوده است، گفت: تا پایان سال گذشته ۵۰ سامانه نرم افزاری داشتیم که با احصاء نیازها این تعداد به ۶۵ سامانه خواهد رسید که با تکنولوژی‌های مختلف تدوین شده و یکپارچه سازی این سامانه ها به لحاظ ارتباطات محتوایی و رفتاری کاری پیچیده بود که از بین روش های موجود ایجاد زیرساختی کارآمد مد نظر قرار گرفت.

محمدحسینی با اشاره به اینکه در بسترهای زیرساختی فضای دسترسی شهروندان مد نظر قرار گرفت، افزود: تصمیم گرفته شد که درگاه ارتباط تلفنی ۱۳۷ همچنان حفظ شود ولی پرتال شهرداری با رویکرد و معماری جدید بازطراحی شد و از محور خبر رسانی و اطلاع رسانی به محور ارائه خدمات الکترونیک تبدیل شد البته ارائه اخبار و معرفی شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تدوین و تهیه درگاه نقشه نما شهر و اپلیکیشن موبایل شهرداری را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: تصمیم گرفته شد که برای همه خدمات شهرداری یک اپلیکیشن موبایل مد نظر قرار گرفته و همه سرویس ها در یک نرم افزار به شهروندان ارائه شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxyde.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما