پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 79196
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت قم:

سه هزار و ۵۰۰ واحد تولید کننده مبلمان در قم فعال است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد تولید کننده مبلمان و صنایع چوبی وابسته در خوشه مبل استان فعالیت می کنند و قم از جمله پیشگامان این صنعت در کشور است.
سه هزار و ۵۰۰ واحد تولید کننده مبلمان در قم فعال است
سه هزار و ۵۰۰ واحد تولید کننده مبلمان در قم فعال است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: وجود نیروی انسانی ماهر، نزدیکی به پایتخت و مراکز اصلی فروش محصول و همچنین آب و هوای گرم و خشک که برای فعالیت در حوزه صنایع چوبی تناسب دارد، از جمله عوامل رونق این صنعت در قم است.

وی افزود: میزان اشتغال این خوشه صنعتی در بخش تولید کنندگان محصولات چوبی، واحدهای رنگ کاری، رویه کوبی، منبت کاری و سایر مجموعه های وابسته حدود ۲۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: بیشتر محصول تولید شده در این خوشه، انواع مبلمان است که حدود ۷۰ درصد آن به صورت اسکلت خام به سایر استان ها فروخته می شود که با ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش می توان از این خام فروشی جلوگیری و حجم قابل توجهی از فرصت های شغلی را به وجود آورد.

سیجانی گفت: مهارت نجاران و منبت کاران استان باعث شده است که مبل تولید شده در قم در بازارهای کشور دارای مزیت رقابتی باشد و به صورت حدودی می توان گفت ۳۰ درصد مبلمان و انواع محصولات چوبی کشور در قم تولید می شود و خوشه مبل قم از نظر کمیت و کیفیت تولید بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه های تدارک دیده شده برای گسترش سهم بازار مبلمان قم در ایران، برای حضور موفق خوشه مبلمان قم در بازارهای بین المللی نیز راهبردهایی تعیین شده که از جمله آن ارتقا طراحی محصولات، تقویت تکنولوژی تولید و شناخت نیازهای روز بازار است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برخی واحدهای خوشه مبلمان استان با استفاده از دستگاه های پیشرفته سطح تولید خود را از دستی به خودکار ارتقا داده اند که این اتفاق مثبت می تواند آغازی برای صنعتی شدن تمام فرآیند های تولید مبلمان در قم و افزایش سهم استان در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ایجاد خطوط مکانیزه و کارگاه های مجهز رنگ کاری و رویه کوبی مبلمان، ایجاد خط تولید رنگ های با کیفیت ویژه مبلمان و محصولات چوبی و همچنین ایجاد کارخانه های تولید پارچه های با کیفیت ویژه مبلمان از جمله فرصت های سرمایه گذاری در خوشه مبل استان قم است.

هم اکنون خوشه های صنعتی همچون فرش، کفش ماشین، سنگ، مبلمان و چوب و سوهان در سطح استان فعال می باشد که می تواند نقش موثری در توسعه حجم صادرات استان داشته باشد.

۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb08bz.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما