پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 79210
منبع : خبرگزاری فارس

تلاش آمریکا برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین در قالب معامله قرن

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: آمریکا تلاش دارد در قالب طرح معامله قرن حق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کند.
تلاش آمریکا برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین در قالب معامله قرن
تلاش آمریکا برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین در قالب معامله قرن
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با تاکید بر اینکه نخستین گام در تحقیقات فقهی بهره‌مندی از شخص فقیه است، تحقیق بیشتر در این زمینه را اثربخش تر عنوان کرد و گفت: شیعه وارث فقه با منبع غنی است که مایه افتخار بوده و هیچ فقهی مثل فقه شیعه این گستردگی را ندارد.

وی اهمیت جهاد در اسلام را مورد توجه قرار داد و با اشاره به طرح هشت نوع جهاد در کتاب امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر کفار به کشور اسلامی مسلط شدند و مال آن‌ها را غصب کردند و کاری به آن‌ها نداشته باشیم حرام است و نباید سکوت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به غنای فقه شیعه، گفت: توجه به آیات قرآن و احادیث در زمینه فقه صورت گرفته و باید با دقت و توجه بالا در زمینه موضوعات فقهی فعالیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر مجموعه‌ای دارای مدیر و رئیس است و اگر آن مجموعه شلوغ باشد خدمت‌رسانی سخت‌تر می‌شود بیان کرد: فقهای بزرگ در خدمت به شیعه نقش مهمی داشتند و باید با دوری از هوا و هوس به خدمت‌رسانی توجه شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام احکام مربوطه به سن و سال و وقت و زمان با ماه قمری سنجیده می‌شود تصریح کرد: زمین دارای یک ماه بوده و قرآن آن را به‌خوبی روشن کرده و در همه عالم مشخص است.

وی با اشاره به مباحثی که در خصوص رؤیت هلال ماه وجود دارد خاطرنشان کرد: این مساله گرفتاری‌های بسیاری برای مردم به وجود آورده که باید با بهره‌گیری از فقه به آن پاسخ داد.

آیت‌الله نوری همدانی فعالیت پراکنده در زمینه موضوعات فقهی را نامطلوب خواند و با تاکید بر اینکه باید با بهره‌گیری از ساختاری منسجم به فعالیت در زمینه فقه پرداخت گفت: مسلمانان باید در برابر دشمن بیدار و هوشیار باشند؛ تلاش دشمن بر این است که با ملت‌های اسلامی مقابله کند و ملت بحرین نیز ملتی شیعه هستند و به همین خاطر حکومت این کشور به آن‌ها ظلم می‌کند، آمریکا هم تلاش دارد در قالب طرح معامله قرن حق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuray.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما