پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 79217
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری همدانی: آمریکا با معامله قرن در پی پایمال کردن حق ملت مظلوم فلسطین است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مسلمانان باید در برابر دشمن بیدار و هوشیار باشند،گفت: آمریکا با معامله قرن تلاش می‌کند حق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کند.
آیت‌الله نوری همدانی: آمریکا با معامله قرن در پی پایمال کردن حق ملت مظلوم فلسطین است
آیت‌الله نوری همدانی: آمریکا با معامله قرن در پی پایمال کردن حق ملت مظلوم فلسطین است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی اظهار داشت: نخستین گام در تحقیقات فقهی بهره‌مندی از شخص فقیه است.

وی افزود: در زمینه فقه هرچه بهتر تحقیق شود نتیجه‌بخش‌تر است، شیعه وارث فقه با منبع غنی است که مایه افتخار بوده و هیچ فقهی مثل فقه شیعه این گستردگی را ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز در کتاب خویش به هشت نوع جهاد تأکید کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: اگر کفار به کشور اسلامی مسلط شدند و مال آن‌ها را غصب کردند و کاری به آن‌ها نداشته باشیم حرام است و نباید سکوت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه فقه شیعه بسیار پربار و غنی است، تصریح کرد: در زمینه فقه به آیات قرآن و احادیث توجه شده است و باید با دقت و توجه بالا در زمینه موضوعات فقهی فعالیت کرد.

وی گفت: هر مجموعه‌ای دارای مدیر و رئیس است و اگر آن مجموعه شلوغ باشد خدمت‌رسانی سخت‌تر می‌شود، فقهای بزرگ در خدمت به شیعه نقش مهمی داشتند و باید با دوری از هوا و هوس به خدمت‌رسانی توجه شود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد:در اسلام همه احکام مربوطه به سن و سال و وقت و زمان با ماه قمری سنجیده می‌شود و اگر در رویت هلال ماه اشتباه انجام شود سبب مشکلات می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: زمین دارای یک ماه بوده و قرآن آن را به‌خوبی روشن کرده و در همه عالم مشخص است، بحث زیادی درباره رؤیت هلال ماه وجود دارد و گرفتاری‌های بسیاری برای مردم به وجود آورده که باید با بهره‌گیری از فقه به آن پاسخ داد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: کار شما بسیار مهم است و باید در زمینه موضوعات فقهی پراکنده‌کار نکرده و باید با بهره‌گیری از ساختاری منسجم به فعالیت پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید در برابر دشمن بیدار و هوشیار باشند، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند به مقابله با ملت‌های اسلامی بپردازد، ملت بحرین شیعه هستند ولی حکومت این کشور به آن‌ها ظلم می‌کند، آمریکا با معامله قرن تلاش می‌کند حق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfe0de.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما