کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‌آیت‌الله سعیدی: ائمه جمعه از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی بپرهیزند‌

خبرگزاری تسنیم , 6 تير 1398 ساعت 21:16

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر پرهیز جدی ائمه جمعه از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی گفت: نماز جمعه جزئی از جوهره دین اسلام بوده وباید از آن حراست کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه بخش‌های استان که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید سیره زندگی این امام همام را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و باید نظام اسلامی فرهنگی دینی مبتنی بر سیره این بزرگواران را در جامعه ترویج دهد.

 تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: مردم در چهل‌ساله نخست انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته و باید با الگو گرفتن و استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب، به حرکت خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایران گفت: اگر این اتفاق در هر کشور دیگری رخ می‌داد تحولی به نفع دشمن بود، دشمن همواره در این چهل سال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به‌نظام اسلامی در حال حمله بوده است اما هرروز بر اقتدار نظام اسلامی افزوده می‌شود.

سعیدی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران ابراز کرد: آبه شینزو در این سفر به دنبال انتقال پیام ترامپ به مقام معظم رهبری بود اما رهبری با مهندسی معکوس و برخوردی مقتدرانه سبب شدند که حتی این شخص نتوانست به سخن خود ادامه دهد.

امام‌جمعه قم در ادامه به بیان دستاوردهای عمرانی و فیزیکی دولت‌ها در ایران اسلامی پرداخت و تأکید کرد: انتخاب آزادانه مردم درصحنه سیاسی کشور و انتخابات رئیس‌جمهور و نمایندگان جزو ارزش‌های انقلاب هستند.

وی اتحاد ملل اسلامی در برابر معامله قرن را مصداق تولی و تبری دانست و افزود: داشتن تولی و تبری نسبت به دوستان و دشمنان جزو آموزه‌های دینی و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که در مسئله فلسطین مظلوم نیز صدق می‌کند.

سعیدی سم‌پاشی‌های صورت گرفته از سوی دشمنان برای از بین بردن استوانه بزرگ روحانیت را مورداشاره قرارداد و گفت: راه حل مقابله با چنین تهاجم‌هایی همراهی بیشتر مردم است.

 تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در پایان با تأکید بر پرهیز جدی ائمه جمعه از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی خاطرنشان کرد: نماز جمعه جزئی از جوهره دین اسلام بوده وباید از آن حراست کرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79225

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79225/آیت-الله-سعیدی-ائمه-جمعه-دخالت-فعالیت-های-تجاری-مالی-بپرهیزند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir