جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 79229
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش اهدای خون در سه ماهه نخست سال

قم نيوز : آمار اهداکنندگان خون استان قم در سه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که با وجود کاهش اندک تعداد مراجعان برای اهدای خون، افراد موفق به اهدا بیشتر شده اند.
افزایش اهدای خون در سه ماهه نخست سال
افزایش اهدای خون در سه ماهه نخست سال
به گزارش قم نیوز بر اساس آمار اداره کل انتقال خون استان قم در حالی که تعداد مراجعان برای اهدای خون در این استان در سه ماه نخست امسال 166 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از 12 هزار و 656 به 12 هزار و 490 نفر رسیده است اما افراد موفق به اهدا با بیش از هفت درصد رشد، تعداد 10 هزار و 257 نفر را نشان می دهد که نسبت به سه ماه نخست سال قبل، 693 نفر بیشتر است.

این آمار همچنین درباره مراجعان و افراد موفق به اهدا در خرداد ماه سال جاری نسبت به خرداد سال 1397 نیز به ترتیب افزایش حدود 500 و 600 نفری را در شهر و استان قم ثبت کرده است.

در عین حال آمار اهداکنندگان مستمر خون در استان قم، هم در مدت 3 ماه نخست امسال و هم در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد را نشان می دهد در حالی که این آمار برای اهداکنندگان زن کاهش را ثبت کرده با این توضیح که 114 زن اهداکننده خون در استان قم در خرداد ماه 1397 به 99 زن اهداکننده در سال 98 و 379 زن اهداکننده خون در سه ماه نخست سال 97 به 348 نفر در سال جاری رسیده است.

آمارها بیانگر این است که خون های اهدایی مردم در استان، بیشتر به  خود بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ارسال و مورد استفاده قرار گرفته و از این رو آمار ارسال واحدهای خونی اهدایی مردم قم به شبکه خون رسانی کشوری (تهران) در خرداد ماه سال جاری کمتر شده است.

در عین حال آمار پلاکت فرزیس استان هم از 15 مورد خرداد سال قبل به 34 مورد در خرداد سال جاری و 47 مورد سه ماه نخست پارسال به 98 مورد سه ماه نخست امسال افزایش یافته است که اگرچه رشد درصدی قابل توجهی را نشان می دهد (بیش از 100 درصد)؛ اما در عین حال باید با نیاز حقیقی استان قم و کشور به پلاکت سنجیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3ray.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما