قم نيوز : امام‌جمعه قم گفت: مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید تولید ملی را جدی دنبال کرده و از تخلفات و واردات بی‌رویه و قاچاق جلوگیری و با مفسدان اقتصادی در هر رتبه و مقام مقابله و برخورد کنند.
امام‌ جمعه قم: مسئولان ‌تولید ملی را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ‌با جدیت دنبال کنند
امام‌ جمعه قم: مسئولان ‌تولید ملی را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ‌با جدیت دنبال کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با نقل روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: یکی از سفارش‌های حضرت در این روایت به معاذ رعایت تقوای الهی است.

امام‌جمعه قم در ادامه به تفسیر آیه هشتم سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: این آیه درباره جریان شناسی مشرکان از جهت روحیه و رفتار است، در تشریح پیمان‌شکنی مشرکان فرموده چگونه می‌توان عهد و پیمان مشرکان را محترم شمرد؟ درحالی‌که آن‌ها بر مسلمانان مسلط شوند هرگز جان و مال مسلمین را محترم نخواهند شمرد و به هیچ رابطه خویشاوندی با مسلمانان پایبند نخواهند بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در شرع مقدس وفای به عهد را واجب کرده است، تصریح کرد: در فتح مکه مسلمانان بر مشرکان پیروز شدند و در این فتح مسلمانان به عهدهای خود وفادار بودند ولی همین مشرکان به‌گونه‌ای هستند که هرگاه  بر مسلمانان پیروز می‌شدند بارها پیمان‌شکنی می‌کردند.

سعیدی بیان کرد: هرگاه مشرکان در خودشان احساس قوت می‌کردند زیر همه قرارها و حقوق انسانی خود می‌زدند؛ همچنین مشرکان برای رسیدن به سلطه مسلمانان دست به هر کاری می‌زدند، از سوی دیگر در این آیه تأکید شده مسلمانان همواره باید فاصله خود با مشرکان حفظ کنند و نباید مسلمانان و مسئولان فریب دستمال‌های مخملی مشرکان را بخورند چراکه در زیردست‌های مخملی دست‌های چدنی برای ضربه زدن به مسلمانان دارند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به توطئه افکنی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: دولتمردان آمریکایی به‌انحاءمختلف در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید تولید ملی را جدی دنبال کرده و از تخلفات و واردات بی‌رویه و قاچاق جلوگیری و با مفسدان اقتصادی در هر رتبه و مقام مقابله و برخورد کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: این روز یادآور سالروز حمله کماندوها و مأموران شاه به طلاب مدرسه فیضیه نیز هست، مأموران شاه با این کار خود ثابت کردند که همچون بنی‌عباس و بنی امیه هستند و خداوند متعال هم سرنوشتی همچون سرنوشت بنی‌عباس و بنی‌امیه برای آن‌ها رقم زد.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن سالروز ترور مقام معظم رهبری ابراز کرد: خداوند متعال ایشان را از این حادثه خطرناک برای رهبری آینده نظام اسلامی محافظت کردند، یاوه‌گویی‌های ترامپ علیه مقام معظم رهبری نمونه‌ای از این شرارت‌ها است و خداوند هم توطئه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

امام‌جمعه قم افزود: امروز به کوری چشم ترامپ و هم‌پیمانانش رهبر معظم انقلاب، رهبری معنوی میلیون‌ها انسان را به عهده دارد، ترامپ با این عمل احمقانه‌اش یعنی خارج شدن از برجام، خود و دولتش را مستحق گفتن مرگ بر آمریکا کرده است.

وی روز دهم تیرماه روز صنعت و معدن را مورداشاره قرار داد و افزود: در راستای تولید داخلی باید صنعت گران زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند و بر رونق تولید بیفزایند.

سعیدی سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: امروز حکمت، درایت و بصیرت این شهید والامقام باید سرلوحه مسئولان قرار گیرد، معماری نوین قوه قضاییه و کادرسازی این بنای مستحکم و طراحی تشکیلات نوین سیاسی برای جریان‌های سیاسی لیبرالیسم و ملی گریان و جریان‌های انحرافی ازجمله خدمات شهید بهشتی در دوران حیات خود بود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: امروز پرچم اداره دست یکی از شاگردان شهید بهشتی یعنی آیت‌الله رئیسی افتاده است، انتظار این بوده که قوه قضاییه در همه مراحل مردم‌گرایی و مبارزه با فساد به‌عنوان رویه خود قرار بدهد.

وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی از سوی نیروهای ایرانی تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به چنان قدرتی دست‌یافته که پهپاد غول‌پیکر آمریکایی را سرنگون می‌کند درحالی‌که هواپیمای جاسوسی با 37 سرنشین را سرنگون نمی‌کند و این اقدام حاکی از روحیه بشردوستی و نوع‌دوستی ایرانیان است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با بیان درس‌های این اقدام دلیرانه سپاه پاسداران افزود: این اقدام دفاعی ایران نشان‌دهنده اراده ولی‌فقیه بر اراده شیطانی آمریکای جنایتکار است، درس دوم حاکی از آمادگی نیروهای مسلح و نظامی جمهوری اسلامی است، در توازن قوا امروز قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی معادلات و محاسبات دشمن را برهم زده و معادله نه مذاکره و نه جنگ با اقتدار عملی و اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه انهدام پهپاد نشان داد که امروز تهدیدهای آمریکا در دنیا شکست‌خورده است، خاطرنشان کرد: به فضل الهی از تحریم‌ها با عزت و اقتدار عبور خواهیم کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سعیدی در پایان با اشاره به پیش روی بودن دهه کرامت گفت: دهه کرامت دهه ایمان و تقوا است، در قم مردم مؤمن و ولایت مدار قم  باید در جهت صیانت معنوی و حفظ ارزش‌های الهی قدم بردارند، بر همین اساس حوزه علمیه خواهران باید حرکت وسیعی را در راستای سالم‌سازی معنوی چهره شهر قم انجام دهند؛ همچنین جوانان مؤمن و انقلابی شهر کریمه اهل‌بیت(س) خوب است که با هماهنگی و انسجام بیشتر و با کمک نهادهای انقلابی با محوریت مساجد برنامه‌های فرهنگی خود را بیش‌ازپیش افزایش دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceew8f.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما