کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبیین حج ابراهیمی توسط علمای اسلام در حیدرآباد پاکستان 

خبرگزاری حوزه نیوز , 9 تير 1398 ساعت 12:00

نخستین سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن و سنت» با همکاری خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد سند پاکستان برگزار و بر لزوم تبیین فریضه واجب حج ابراهیمی توسط مبلغان و علمای اسلام تأکید شد.


به گزارش قم نیوز نخستین سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن و سنت» در حیدرآباد سند پاکستان برگزار شد و در این سمینار مبلغان و علما بر لزوم تبیین فریضه واجب حج ابراهیمی تأکید کردند.

این سمینار با مشارکت حجت‌الاسلام والمسلمین کرمعلی حیدری، رئیس و مؤسس مدرسه علوم دینی امام العصر(عج)، اساتید، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته دینی ایالت سند برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ارشاد حسین نقوی، مدیر کاروان حج رضا به عنوان اولین سخنران در این مراسم، گفت: با اینکه استقبال مردم در ایالت سند برای زیارات عتبات عالیات در ایران، عراق و سوریه که به عنوان زیارت مستحب محسوب می‌شود خیلی زیاد است و کاروان‌های زیادی در این امر فعالیت می‌کنند، برای ادای فریضه واجب حج ابراهیمی فقط یک کاروان در ایالت سند فعالیت می‌کند که از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: برای تشویق به اجرای این عمل واجب دینی لازم است علماء و مبلغین به نقاط مختلف ایالت سند اعزام شوند و در سخنرانی‌ها و خطابه‌های خود زمانی را برای بیان فیوضات و برکات حج واجب اختصاص داده تا مردم به ادای این فریضه واجب تشویق شوند.

سخنران بعدی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری، از شهر لاهور بود که اظهار کرد: فریضه حج تنهاترین تجمع حجاج جهان است که آئین آن در مکه و مدینه و عرفات و منا برگزار می‌شود.

در ادامه، بر لزوم تبیین فریضه واجب حج ابراهیمی توسط مبلغان، روحانیون و علمای اسلام تأکید شد و سمینار با برپایی نماز جماعت ظهر به پایان رسید.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79278

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79278/تبیین-حج-ابراهیمی-توسط-علمای-اسلام-حیدرآباد-پاکستان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir