يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 79306
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام عباسی:

ارائه الگوهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی، از وظایف حوزه‌های علمیه است

قم نيوز : اعضای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، ضمن حضور در جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی دیدار و گفت‌وگو کردند.
ارائه الگوهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی، از وظایف حوزه‌های علمیه است
ارائه الگوهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی، از وظایف حوزه‌های علمیه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی، در دیدار اعضای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، به سنت‌های اصیل اسلامی ایرانی در پشتیبانی علمی و فرهنگی از مراکز حوزوی اشاره نمود و ابراز داشت: در سنت‌های اصیل اسلامی، خیرین و بانیان از ابتدای تأسیس مساجد، مدارس علمیه و مراکز فرهنگی، به فکر تأمین منابع پایدار و دائمی مانند موقوفات یا املاکی برای پشتیبانی مالی بودند.

وی به تفاوت‌های کنونی حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سال‌های اخیر در مقایسه با گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی جدید، باید با بازگشت به سنت‌های دیرینه، طرح‌های متعدد پایداری را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان این که در طرح منابع پایدار، روش‌های متعددی برای تأمین منابع مالی جامعه‌المصطفی  ترسیم شده است، اظهار داشت: عدم تنافی طرح‌های یادشده با سیاست‌های کلان جامعة‌‌المصطفی، از مهم‌ترین بایسته‌هایی است که باید در نظر گرفته شود. در حال حاضر، برخی از این طرح‌ها، در فرایند عملیاتی شدن قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی ضمن اشاره به مزایا و ظرفیت‌های والای جامعةالمصطفی در شکل‌دهی و تقویت طرح‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: فروشگاه کوثر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های قم، از ظرفیت بالایی در توسعه‌بخشی برخوردار بوده و می‌توان از ظرفیت دیگر مراکز حوزوی برای مشارکت در این توسعه استفاده نمود.

وی، در ادامه، به طرح‌ها و الگوهای توسعه پایدار اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به معضلات اقتصادی سالیان اخیر، ساختار منسجمی در جامعةالمصطفی برای رسیدن به توسعه منابع پایدار شکل گرفت که بخش‌های مختلف اقتصادی، اعم از فعالیت اقتصادی بخش‌های تخصصی جامعةالمصطفی، شبکه خیرین و واقفین و نیز مشارکت در طرح‌های اقتصادی ناظر به نیازها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را هدف‌گذاری نموده است.

رئیس جامعة‌المصطفی مجموعه‌های اردوگاهی را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی جامعة‌المصطفی برشمرد و اذعان داشت: این مکان‌ها از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اشتغال و پرورش گیاهان مختلف، اعم از گیاهان دارویی یا باغات و نیز پرورش دام و طیور و حتی پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان برخوردار است.

وی تأکید کرد: باید با نگاه انقلابی، برای مقابله با معضلات و چالش‌های اقتصادی، که دشمنان برای دامن زدن به آن سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند، از تخصص، دانش و تجربیات ارزنده دغدغه‌مندان حداکثر استفاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر این که فرایند اقتصاد مقاومتی را باید با ارائه الگوهای متعالی و راه‌گشا رقم زد، تصریح کرد: با وجود تنگناهای موجود، جامعةالمصطفی هیچ گاه ورود مستقیم و مباشر در فعالیت‌های اقتصادی نخواهد داشت و وظیفه اصلی خود را، که فعالیت علمی است، پشتیبانی می‌کند.

وی ارائه الگوهای عملیاتی را برای اقتصاد مقاومتی، از وظایف حوزه‌های علمیه برشمرد و اذعان داشت: لازم است مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه در کنار ارائه مبانی، به سراغ الگوهای علمیاتی و تحقق آن نیز حرکت نموده، نقش ستادی خود را حفظ نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در پایان سخنان خود، با بیان این که نقش ستادی می‌طلبد مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی در حوزه برنامه‌ریزی، جهت‌دهی و اتصال ظرفیت‌ها، ورودی جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: نیاز است کارگروه تخصصی به منظور ترسیم مدل‌ها و الگوهای به‌روز و فعال‌سازی ظرفیت‌های مراکز حوزوی در این زمینه تشکیل شود.

شایان ذکر است، در ادامه این جلسه،حجت‌الاسلام والمسلمین‌ احمدعلی یوسفی، رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی، با بیان این که اگر اقتصاد مقاومتی در نهادهای حوزوی نهادینه شود، به عنوان الگو در دیگر قشرهای جامعه ورود خواهد نمود، ابراز داشت: نهادینه‌سازی بحث حمایت از کالای ایرانی و رونق تولیدات مناسب و فاخر، از مهم‌ترین مأموریت‌های کارگروه عملیاتی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی است.

وی، در پایان، انسجام‌بخشی تشکل‌های مردمی بزرگ را در ایجاد جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، از اقدامات ارزشمند این مرکز برشمرد و یادآور شد: جهت‌دهی درست حرکت تشکل‌های هفتادگانه علمی، فرهنگی و عملیاتی، در تحقق نقشه راه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepx8f.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما