دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 79327
منبع : خبرگزاری ايرنا

جشن های دهه کرامت در ۱۲۰ نقطه کشور برگزار می شود

قم نيوز : معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: جشن‌های دهه کرامت امسال در ۱۲۰ نقطه کشور برگزار می‌شود، همچنین جشن دختران آفتاب نیز در سطح تمام استان‌ها ترتیب خواهد یافت.
جشن های دهه کرامت در ۱۲۰ نقطه کشور برگزار می شود
جشن های دهه کرامت در ۱۲۰ نقطه کشور برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی افزود: ویژه برنامه ۱۰ روز ۱۰ روایت در یکی از صحن‌های اصلی حرم مطهر ویژه دختران نوجوان همزمان با ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد، در این برنامه ۱۰ روایت به نوجوان تبیین می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی پخش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دقیقه برنامه نیز از طریق رسانه ملی در نظر گرفته شده است.
احمدی ادامه داد: در این ایام ۱۰ جشن با عنوان جشن‌های کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان شاخص شهر قم با همکاری شهرداری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: هدف آستان مقدس حضرت معصومه (س) بر مردمی‌تر کردن جشن‌های دهه کرامت است، این اقدام در پیشبرد اهداف تعریف‌شده نقش مهم‌تری دارد.
احمدی در ادامه گفت: چهارمین اجلاسیه عتاب مقدس نیز همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود. مسابقه کتابخوانی در رابطه باشخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز مانند سال‌های گذشته ترتیب خواهد یافت.
وی در ادامه تاکید کرد: طرح حافظان که برای مقابله با مشکلات فرهنگی در اطراف حرم مطهر در حال اجراست صرفاً بر محورهای فرهنگی متکی بوده و هیچ‌گونه برخوردهای قهری در آن صورت نمی‌گیرد.
اولین کنگره ملی شعر فاطمی در قم برگزار می‌شود.

بازسازی ۳۰ واحد مسکونی در مناطق سیلزده

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل ابتدای سالجاری در مناطق مختلف کشور بویژه لرستان اظهار کرد: در راستای حمایت از محرومان کلنگ احیا و بازسازی یکی از روستاهای لرستان همزمان با دهه کرامت به زمین زده‌شده و ۳۰ واحد مسکونی ویژه سیل‌زدگان ساخته می‌شود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز دراین مصاحبه گفت::همزمان با دهه کرامت طرح توسعه‌ای پرورش ماهیان خاویار و فاز توسعه‌ای ۵ هکتار گلخانه نیز اجرایی خواهد شد.

برگزاری جشن کرامت در ۲۰ مرکز بین المللی

هادی محمود نژاد درادامه گفت: تعویض پرچم حرم مطهر روز ۱۲ تیرماه در صحن اتابکی انجام می‌شود، در بیش از ۲۰ مرکز بین‌المللی در سطح کشورهای مختلف دنیا جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: همزمان با دهه کرامت نخستین کنگره ملی شعر فاطمی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) ترتیب یافت، در پایان این کنگره از شاعران برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی گفت: اعزام سفیران کریمه به بیش از ۱۲۰ نقطه کشور نیز در این ایام انجام می‌شود، همچنین سفیران کریمه در ۲۰ مرکز بین‌المللی نیز فعالیت خواهند پرداخت.
معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ بانوان فاطمی نیز همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود


۲ هزار برنامه مردمی همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در این مصاحبه بیان کرد: اتفاق ارزشمندی که امسال در تمام کشور رقم می‌خورد پویش مردمی سهم من از بهشت است که برای ساخت شبستان بزرگ امام علی (ع) هزینه خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد بهشتی پور اضافه کرد: این پویش با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح مساجد کشور به‌صورت جدی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از تشکل‌های مردمی نیز عنوان کرد: بیش از ۲ هزار برنامه مردمی با همکاری تشکل‌های مردمی همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

روزهای یکم تا یازدهم ذی القعده که بین سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) قرار دارد به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchqxnq.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما