سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79360
منبع : خبرگزاری تسنیم

ترویج فرهنگ شهروندی با اتکا به مبانی دینی در دستور کار قرار دارد

قم نيوز : در یک‌صد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی به‌عنوان اولویت نخست شهرداری قم در ارتباط با مسائل فرهنگی در سال جاری یاد شد.
ترویج فرهنگ شهروندی با اتکا به مبانی دینی در دستور کار قرار دارد
ترویج فرهنگ شهروندی با اتکا به مبانی دینی در دستور کار قرار دارد
به گزارش قم نیوز یک‌صد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه خلیلی رئیس دادگستری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: تاکنون در رابطه با پلاک‌کوبی کوچه شهدا بیش از 30 مورد انجام‌ شده، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند پرچم، ابوذر و مادران چشم‌انتظار از اقدام‌های موفق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در ماه‌های اخیر بوده است.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه شهرداری قم در ارتباط با ترویج فرهنگ شهروندی در حوزه ترافیک و خدمات شهری بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی ویژه‌ای در زمینه فرهنگ شهروندی با اتکا به مبانی دینی در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: تمام دیون و بدهی‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با حمایت‌های شهرداری به‌صورت کامل تسویه شده و مشکی از این نظر احساس نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم نیز در ادامه با اشاره به اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر گفت: این مورد در رابطه با تابلوهای بهداشتی و درمانی، ارگان‌ها و ادارت دولتی، مکان‌های آموزشی و عام‌المنفعه، مراکز تفریحی و ورزشی و همچنین مراکز خصوصی مانند رستوران‌ها و تالارها اجرایی می‌شود.

روح‌الله امراللهی  ادامه داد: در بین موارد مذکور صرفاً از مراکز خصوصی مانند تالارها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی سالانه به ازای هر مترمربع بین 100 تا 150 هزار تومان عوارض دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: تشخیص و تأیید نصب تابلوهای فوق با کمیته فنی و اجرایی سازمان ترافیک شهرداری است، همچنین این رویه در پروژه‌های شهرداری که در مشارکت پروژه کمتر از 50 درصد باشد مانند بند 5 عمل شده و در صورتی‌ که سهم شهرداری بیشتر از 50 درصد باشد طبق بند 4 عمل می‌شود.

12 کوچه قم به نام مطهر شهدا مزین شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر بیان کرد: تابلوهای هدایت مسیر با معرفی مسیر از نظر ماهیت با یکدیگر متفاوت بوده و نباید به‌صورت یکسان دیده شود.

مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به لایحه اخذ مجوز تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیر تصریح کرد: در رابطه با نصب تابلوهای ترافیکی و راهنمای مسیر دوگانگی در بین سازمان ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری قم در جریان است.

وی با اشاره به نام‌گذاری 12 مورد از معابر و خیابان‌های شهر قم تصریح کرد: این اسامی در کمیته نام‌گذاری شهرداری قم به تصویب رسیده و از نظر نام‌گذاری اسامی بدیعی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7x8f.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما