سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 79378
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی:کسانی که تنها برای حقوق کار می‌کنند در آخرت شرمنده می‌شوند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: برای انسان نیت عمل بسیار مهم است و اگر فقط افراد برای دریافت حقوق و مزایا در آنجا فعالیت کنند، آینده در پیشگاه خداوند شرمنده می‌شوند.
آیت‌الله علوی گرگانی:کسانی که تنها برای حقوق کار می‌کنند در آخرت شرمنده می‌شوند
آیت‌الله علوی گرگانی:کسانی که تنها برای حقوق کار می‌کنند در آخرت شرمنده می‌شوند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان گرگانی، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید هر چیز رنگی داشته و بهترین رنگ، رنگ خدایی است که این رنگ مثل باقی رنگ‌ها از بین نمی‌رود تا زمانی که صاحبش را به مقصد اللهی برساند.

وی با بیان اینکه باید سعی شود که زندگی بهتر و خدایی‌تری را برای خود ایجاد کنیم، افزود: انسان باید فکر سرای آینده باشد و سعی کنید در حالی‌ که ایمان بالایی داشته در جهت رضای خداوند تلاش کنید چرا که اگر برای رضای پروردگار زحمتی را انجام دهیم، آن عمل در پیشگاه خداوند ارزش بالاتری دارد.

مرجع تقلید شیعیان عمل باایمان همراه با سعی را بهترین عمل در پیشگاه خداوند دانست و تصریح کرد: هر حرکتی دارای دو راه است و در این حرکت عمل به تنها کافی نیست، چرا که نیت و هدف این حرکت بسیار مهم است، اگر کاری با نیت و باهدف تقوی الهی باشد ارزش بی‌شماری خواهد داشت.

وی با بیان مثالی از اهمیت نیت در افراد، گفت: به‌عنوان‌مثال شما در یک اتاقی نشسته‌اید اگر دو نفر وارد اتاق شده که یک نفر ثروتمند و دیگری فقیر باشد، اگر شما جلوی ثروتمند برای احترام از جای برخیزید و برای دیگری جهت مسخره کردن از جای برخیزید، هر دو یک عمل است اما نیت‌های مختلفی دارد که صورت قضیه را عوض می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه، حجم و نوع عمل را کافی ندانسته و ادامه داد: برای انسان نیت عمل بسیار مهم است و باید در مجموعه‌های ارزشی نیت عمل برای خدا و حفظ کیان اسلام و جمهوری اسلامی باشد و اگر فقط افراد برای دریافت حقوق و مزایا در آنجا فعالیت کنند، آینده در پیشگاه خداوند شرمنده خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjs05.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما