چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 79411
منبع : خبرگزاری ايرنا

دانشگاه صنعتی قم بین المللی می شود

قم نيوز : رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های مطرح جهان، دانشگاه صنعتی قم به یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی کشور تبدیل می شود.
دانشگاه صنعتی قم بین المللی می شود
دانشگاه صنعتی قم بین المللی می شود
به گزار قم نیوز جلال رضایی نور در پنجمین آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، افزود: برای تبدیل‌شدن دانشگاه صنعتی قم به یک دانشگاه بین‌المللی تیم ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌زودی از زیرساخت‌ها و تجهیزات این دانشگاه بازدید به عمل خواهد آورد.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم باید به دانشگاهی پیشتاز و مرجع در مباحث مربوط به صنعت و علم در سطح کشور تبدیل شود و ظرفیت‌های لازم برای این منظور در این مرکز علمی فراهم است.

رضایی نور ادامه داد: برای تبدیل شدن این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌های مرجع و مورد استناد در سطح ملی و بین‌المللی، تعاملات و مذاکرات مثبت فراوانی با دانشگاه‌های معتبر دنیا و ملی در دست پیگیری و انجام است.

وی بیان کرد: با تبدیل‌شدن این دانشگاه به دانشگاهی بین‌المللی به‌زودی جذب دانشجویان خارجی توسط این دانشگاه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: پنجمین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه صنعتی قم امروز با حضور ۱۱۰ دانشجو ترتیب یافت و محدود بودن فضای دانشگاه مانع از حضور دانشجویان بیشتر در این آیین شد..

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود، ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

جلالی نور ادامه داد: عبور از مرز ۳ هزار دانشجو تا سال ۱۴۰۰ و افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به ۱۲۰ تن تا سال ۱۴۰۲ از هدف‌گذاری‌های مهم دانشگاه صنعتی قم است، در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۵۳ تن است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم همچنین اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز توانمندسازی استارتاپ ها و شتاب‌دهنده‌های تقاضامحور از اقدام‌های موفق این دانشگاه در یک سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی قم پذیرای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان است، ایده‌های نوآورانه با حمایت‌های دانشگاه صنعتی قم می‌تواند به ارزش‌افزوده و تولید منجر شود.

سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه و رساله در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم تدوین می‌شود.

بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان قم مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

در این آیین از دانشجویان با رتبه های برتر رشته های مختلف با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb8abz.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما