پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79442
منبع : خبرگزاری ايرنا

بیش از ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

قم نيوز : فرمانده انتظامی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، بیش از ۷۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شده است.
بیش از ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
بیش از ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای وظایف و اولویت هایی که نیروی انتظامی در سال ۹۸ تعیین کرده است بحمدالله نیروهای پلیس آگاهی و مدیریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عملیات های مستمر به خصوص در سه ماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ فعالیت چشمگیری داشتند.

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۱۲ پرونده برخورد و مبارزه با کالای قاچاق تشکیل شده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۷ درصد افزایش نشان می دهد.

آقاخانی ادامه داد: در این مدت ۱۱۵ متهم دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، همچنین ۴۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای مکشوفه شامل انواع سوخت، پارچه، مغز فندق و گردو، وسایل الکترونیکی و لوازم التحریر بوده و ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق کشف شده در طول این سه ماه حدود ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: بتازگی نیز کالای قاچاق عظیمی در سطح استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی کشف شده که شامل یک هزار و ۳۴۷ طاقه پارچه، ۱۳ دستگاه سینما خانواده، فرم عینک و وسایل ارتباطی رایانه در یک تانکر بوده که قیمت ریالی این پرونده نیز نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال است.

آقاخانی بیان کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز در سطح استان قم به صورت جدی ادامه دارد و امیدواریم با همکاری مناسب مردم و شهروندان بتوانیم قدم های بزرگتری در این راستا برداریم.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان که همکاری مطلوبی با نیروی انتظامی دارد، ابراز داشت: امسال نیز مصمم هستیم که نسبت به سال گذشته با شناسایی و انجام اقدام های عملیاتی، دست کم سه برابر بیشتر از گذشته توان خود را در بحث برخورد با این پدیده شوم صرف کنیم.

وی از مردم استان نیز بخاطر تعامل و همکاری خوبی که با مجموعه نیروی انتظامی دارند، قدردانی و تصریح کرد: شماره تلفن های ۱۱۰، ۱۹۷ و ۳۸۷۰۰۰۴۶ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات و اخبار مردمی در زمینه قاچاق کالا و ارز و مراکز نگهداری این گونه کالاهاست.


دستگیری سارقان ۲ میلیارد ریالی در قم

فرمانده انتظامی قم همچنین از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف ۲ میلیارد ریال اموال مسروقه در این استان خبر داد.

آقاخانی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت طلا به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال از منزلی در قم، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه ۲ تن در این رابطه شناسایی، دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی استان در رویارویی با مستندات موجود به جرم خود اعتراف کردند.

وی بیان داشت: در نهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

آقاخانی از شهروندان خواست، حتی الامکان درب های ورودی و داخلی منزل را به سیستم هشداردهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و اشیاء قیمتی در منزل پرهیز کنند، همچنین شب ها هنگام استراحت تمامی درب های ورودی ساختمان را قفل و سعی کنند از قفل های مطمئن استفاده شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0jde.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما