پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79443
منبع : خبرگزاری ايرنا
سفیر عراق در ایران:

عراقی‌ها به میزبانی از زائران ایرانی افتخار می‌کنند

قم نيوز : سفیر عراق در ایران از همدلی ایرانی‌ها و عراقی‌ها در حماسه اربعین حسینی یاد کرد و گفت: عراقی‌ها به میزبانی از زائران ایرانی در اربعین افتخار می‌کنند و در این مسیر با یکدیگر مسابقه می‌دهند.
عراقی‌ها به میزبانی از زائران ایرانی افتخار می‌کنند
عراقی‌ها به میزبانی از زائران ایرانی افتخار می‌کنند
به گزارش قم نیوز سعد جواد قندیل در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام میان ایران و عراق مثال‌زدنی است، اظهار کرد: این دو ملت با وجود جنگی که دوران صدام پشت سرگذاشتند امروز به همدلی و صمیمیت متفاوتی رسیده‌اند.

وی با اشاره به وجود مشترکات مختلف فرهنگی و دینی میان مردم ایران و عراق اضافه کرد: محبت به ائمه اطهار (ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین این مشترکات در تقویت اتحاد دو ملل نقش مهمی داشته است.

دشمنان برای تقابل آستان‌های مقدس تلاش می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار، اتحاد و انسجام میان عتبات مقدس را قابل تقدیر دانست و مطرح کرد: این انسجام برکات آستان‌ها را افزایش می‌دهد درحالی‌که دشمنان این موضوع را نپسندیده و تلاش می‌کنند تا اعتاب مقدس مقابل یکدیگر قرار گیرند و در این راستا از فریب‌ها، توطئه‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه خداوند متعال همواره بسترها و زمینه‌هایی را برای اجتماع شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) فراهم کرده است، اظهار کرد: دهه نخست ماه ذی‌القعده با میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) آغاز می‌شود و در واقع یک دهه شاد و مبارک برای امت مسلمین است و خوشحال هستیم که در این مناسبت میزبان زائران حضرت از کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال روز به روز به ملت عراق پیروزی و موفقیت نصیب کند، اضافه کرد: وقتی که رهبری کشورهای اسلامی با افراد خیر، مؤمن، مراجع عظام و متدینین باشد اخوت و صمیمت بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: اکنون در ایران اسلامی مسئولان نسبت به توطئه تفرقه‌اندازی دشمن آگاه شده به همین علت در خدمت مردم و اعتاب مقدس عراق هستند همانطور که عراقی‌ها نیز در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین برادری خود را به ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند و ما نیز درس موکب‌داری را از عراقی‌ها فرا گرفته و با مشارکت صاحبان اصلی این سنت از زائران امام حسین (ع) میزبانی می‌کنیم که این دستاورد، نتیجه اتحاد انسجام و اخوت بین ماست که به امید خداوند متعال روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

در این دیدار متبرکات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) به سفیر عراق در ایران اهدا شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgwt9u.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما