?>?> قم نیوز - درک متقابل عامل گرایش جوانان به کانون گرم خانواده است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درک متقابل عامل گرایش جوانان به کانون گرم خانواده است

خبرگزاری تسنیم , 16 تير 1398 ساعت 18:30

استاد حوزه علمیه قم گفت: درک متقابل میان خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد روابط صمیمانه و سبب گرایش جوانان به کانون گرم خانواده و همچنین موجب پدید آمدن شخصیت مستقل در جوانان و نوجوانان است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد صادق علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت روز دختر که پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای جوان برگزار شد با اشاره به اینکه زمینه یافتن تجارب در زندگی نیازمند فراهم شدن تأثیرگذاری در انسان است اظهار داشت: تمام انسان‌ها به کلمات حکمت‌آمیز و نصایح محتاج هستند چرا که رابطه دقیق و تنگاتنگی میان عقل و میزان احساس انسان به نصیحت وجود دارد که هر چه انسان قدم در سرزمین عقل بگذارد به نصیحت نیاز بیشتری پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر تأثیرگذاری لحن توصیه و نصایح در اجرایی شدن آن توسط جوانان و نوجوانان ابراز کرد: گره‌های رفتاری و خانوادگی تنها با صحبت کردن باز نمی‌شود بلکه گاهی اوقات سکوت نیز می‌تواند بسیاری از گره‌های کور را باز کند.

وی با بیان اینکه رفتار انسان می‌تواند تا سال‌های متوالی سرنوشت او را تعیین کند خاطرنشان کرد: درک متقابل میان خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد روابط صمیمانه و سبب گرایش جوانان به کانون گرم خانواده و همچنین موجب پدید آمدن شخصیت مستقل در جوانان و نوجوانان است.

علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت در نهاد انسان جهت شخصیت‌سازی تأکید کرد: لازم است ما خود را مقید بدانیم که یک سری بایدها و نبایدهای دینی و اخلاقی را رعایت کنیم تا به این وسیله به منبع وحی متصل شویم.

وی با تأکید بر اینکه ذهن انسان باید به‌صورت مستمر با کلمات حکمت‌آمیز آمیخته شود، تصریح کرد: اگر ما تفاوت‌های جنس مؤنث و مذکر را بدانیم متوجه می‌شویم که این دو جنسیت از دو دیدگاه کاملاً متفاوت به مسائل نگاه می‌کنند به همین دلیل باید میان این دو دیدگاه توازن و تعادلی برقرار شود تا تفاوت نگاه‌ها به رسمیت شناخته‌شده و معیار عمل قرار داده شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79536

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79536/درک-متقابل-عامل-گرایش-جوانان-کانون-گرم-خانواده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir