دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79553
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۵۰ واحد راکد صنعتی در استان قم شناسایی‌ شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حدود ۲۵۰ واحد راکد در سطح استان شناسایی‌شده که برخی از آن‌ها با توجه به داشتن متقاضی و بازار آماده راه‌اندازی و احیا هستند که در سال جاری به‌دنبال احیای حداقل ۲۵ الی ۳۰ واحد از آن‌ها هستیم.
۲۵۰ واحد راکد صنعتی در استان قم شناسایی‌ شد
۲۵۰ واحد راکد صنعتی در استان قم شناسایی‌ شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جاری اظهار داشت: برنامه راهبری رونق تولید استان قم در سال جاری در 7 راهبرد و 28 برنامه تدوین‌ شده است که در کارگروه رفع موانع تولید استان در حال پیگیری آن هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف حفظ واحدهای تولیدی استان قم است، تصریح کرد: تکمیل واحدها و پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد که به پروژه‌های آماده نصب دستگاه بوده اطلاق شده را در دستور کار داریم که این واحدها شناسایی‌شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: 150 واحد نیمه‌تمام بالای 60 درصد در قم برای سال جاری هدف‌گذاری شده است که با تأمین دستگاه‌ها، مواد اولیه، کمک در صادرات و تأمین نقدینگی این واحدها را به چرخه تولید استان اضافه کنیم.

وی احیای واحدهای راکد را یکی دیگر بر برنامه‌های سازمان صنعت و معدن استان عنوان کرد و افزود: حدود 250 واحد راکد در سطح استان قم شناسایی‌شده که برخی از آن‌ها با توجه به داشتن متقاضی و بازار، آماده راه‌اندازی و احیا هستند که در سال جاری به دنبال احیای حداقل 25 الی 30 واحد از آن‌ها هستیم.

سیجانی به عدم امکان برخی از واحدهای تولیدی راکد استان قم اشاره کرد و گفت: برخی از واحدها به علت درگیری و اختلاف و وجود تکنولوژی‌های قدیمی و غیرحرفه‌ای امکان احیا ندارند که به دیگران واگذار می‌شود تا آن‌ها بتوانند این واحدها را به چرخه تولید بازگردانند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان صنعت و معدن استان قم در سال جاری تأمین زیرساخت‌ها است، یادآور شد: به‌دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی استان قم در سال جاری به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران و رونق تولید هستیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipway.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما