دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 79568
منبع : خبرگزاری فارس

صادرات 115 میلیون دلاری صنعت کفش در سال

قم نيوز : نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم گفت: صادرات صنعت کفش کشور سالیانه 115 میلیون دلار بود که 70 تا 80 درصد از آن توسط تولیدکنندگان قمی صورت می‌گیرد.
صادرات 115 میلیون دلاری صنعت کفش در سال
صادرات 115 میلیون دلاری صنعت کفش در سال
به گزارش قم نیوز مصطفی کرمانی ظهر امروز در جلسه میز ملی توسعه صادرات کفش و صندل در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برنامه‌های عمل خوشه کفش استان در سال 1398 اظهار کرد: دوره‌های آموزشی بازاریابی صادراتی، فروشندگی حرفه ای، طراحی کفش با هدف ظرفیت سازی جزو برنامه‌های خوشه کفش در سال جاری است.

وی ادامه داد: صنعت کفش توان افزایش ظرفیت تولید را دارد و امکان توسعه صادرات این صنعت تا 500 میلیون دلار است، اما باید زیرساخت‌ها و مواد اولیه توسط دولت فراهم شود.

نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم افزود: عدم تامین مواد اولیه موجب شده است که خریداران خارجی به جای خرید از ایران به خرید از کشورهایی همچون ترکیه و چین روی آوردند، با ادامه این وضعیت صادرات کفش کشور را طی سال‌های آینده از دست خواهیم داد.

کرمانی واردات مواد اولیه برای تامین نیازهای صنعت کفش را ضروری دانست و تصریح کرد: عدم واردات این مواد موجب افزایش صعودی قیمت‌های مواد اولیه موردنیاز این صنعت شده است.

وی ادامه داد: باید واحدهای تولیدی موارد اولیه موردنیاز صنعت کفش، تغییرات در تولیدات خودشان را پیش از اعمال تغییرات به اطلاع این صنعت برسانند تا شاهد تلاطم در بازار مواد اولیه نباشیم.

کرمانی با اشاره به صادرات کفش استان قم اظهار کرد: در سال گذشته 9 میلیون دلار صادرات کفش به عراق داشتیم، پس از عراق، کشورهایی همچون پاکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان خریداران اصلی کفش قم هستند. پاکستان بازار جدیدی برای صنعت کفش استان است و با توجه به جمعیت 200 میلیون نفری این کشور، بازار خوبی برای کفش قم است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات کفش استان قم به کشورهای عراق و افغانستان در سال گذشته به ترتیب 23 درصد و 25 درصد کاهش داشت.

نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم افزود: کل صادرات کفش استان از گمرک قم  در سال گذشته 11.5 میلیون دلار است ولی بیشتر صادرات کفش قم از گمرک‌های دیگر کشور است، صادرات صنعت کفش کشور سالیانه 115 میلیون دلار بود که 70 تا 80 درصد از آن توسط تولیدکنندگان قمی صورت می‌گیرد.

کرمانی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی خوشه کفش قم در حوزه نمایشگاهی اظهار کرد: بازدید از نمایشگاه کفش در کشورهای قزاقستان، چین، ترکیه و حضور در نمایشگاه بین المللی عراق جزو برنامه‌های این خوشه در سال جاری است، همچنین در سال 98 نمایشگاه کفش در قم توسط انجمن کفش برای پنجمین دوره برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه بازار یکی از کشورهای آسیای میانه و یکی از کشورهای آفریقایی را برای افزایش صادرت کفش استان قم در دستور کار داریم، همچنین بررسی فناوری‌های نوین در حوزه تولید پاپوش هم جزو برنامه‌های خوشه کفش قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevn8f.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما