دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 79579
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: مسئولان با حُرمت‌شکنان در قم برخورد جدی کنند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه و اهمیت شهر مقدس قم گفت: باید مراقب باشیم حرمت این شهر محفوظ بماند و طوری باشد کسانی که قصد هنجار شکنی دارند، نتوانند در قم ابراز وجود کنند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: مسئولان با حُرمت‌شکنان در قم برخورد جدی کنند
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: مسئولان با حُرمت‌شکنان در قم برخورد جدی کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار مسئولان طرح حافظان حریم حرم حضرت فاطمه معصومه (س) که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد اعتراض می‌کنند.

وی با اشاره به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اگر به این فریضه الهی توجه شود و با بیان رفتار مناسب نسبت به آن اهتمام وجود داشته باشد حتماً تأثیرگذار خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حفظ دین و ایمان و پاک‌بودن جامعه، به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است،ادامه داد: حیات طیبه جامعه زمانی است که مردم امر به معروف و نهی از منکر را به معنای حقیقی‌اش اجرا کنند و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، فساد فراگیر می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امیدوارم عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) شامل حال همه شما باشد و بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارک ایشان را فراهم آورید.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است،عنوان کرد: هر کسی که این فریضه الهی را نادیده بگیرد در پیشگاه پروردگار مسئول است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شهر مقدس قم بیان کرد: باید مراقب باشیم حرمت این شهر محفوظ بماند و طوری باشد کسانی که قصد هنجار‌شکنی دارند، نتوانند در قم ابراز وجود کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شهر قم باید برای دیگر شهرها  پیش‌قدم و الگو باشد، خاطرنشان کرد: اینجا حرم اهل بیت(ع)است، نه تنها حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرم است بلکه تمام قم حرم اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn9u.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما