سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79584
منبع : خبرگزاری ايرنا

عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری در قم آغاز شد

قم نيوز : عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام (ره) طی آئینی با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، مسئولان، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم آغاز شد.
عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری در قم آغاز شد
عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این آئین اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های تأثیرگذار در حل معضل ترافیکی شهر است که به‌صورت ۲ سطحه اجرا خواهد شد و ارتباط رینگ جمهوری با رینگ پیرامونی شهر را تکمیل می‌کند.

علیرضا قاری قرآن طرح تونل جمهوری را مشابه طرح تونل غدیر عنوان کرد و افزود: طرح یادشده شامل ۲ فاز از میدان امام حسین (ع) تا کمربندی امام علی (ع) است.

وی افزود: این طرح قرار است طی مدت ۲ سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون شهرداری قم بابیان این‌که درمجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده گفت: به‌منظور کاهش تملکات این طرح به‌صورت ۲ طبقه می‌باشد، و هزینه صورت گرفته برای تملک معارضات در مسیر آن نیز ۵۰۰ میلیارد ریال است.

قاری قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره داری از ۲۰۹ طرح عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح شهری گفت: ۱۳۴ طرح مربوط به مناطق هشت‌گانه و ۸۸ طرح نیز در ارتباط با سازمان‌های تابعه شهرداری است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها که اعتبار هزینه شده برای آن بالغ‌بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است، شامل فاز نخست شهرک خودرویی، احداث زیرگذر آیت‌الله طباطبایی و احداث ۱۳ بوستان شهری، دو ایستگاه آتش‌نشانی، احداث بلوار صداقت، ساخت و نصب المان‌های مناسبتی و ارزشی، احداث رمپ و لوپ بلوار حمزه سیدالشهدا، روکش و ترمیم آسفالت معابر شهر و بهبود عبور و مرور شهری، جدول‌گذاری، پیاده راه‌سازی و احداث چند بوستان شهری می‌باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc0pqm.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما