سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79592
منبع : خبرگزاری ايرنا

معاون استاندار: سهم قم باید از منابع صندوق توسعه ملی افزایش یابد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: افزایش سهم قم از منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی ضروری است و چون این عرصه یک عرصه رقابتی بین استان‌های کشور است، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک توسعه صادرات از هم‌اکنون تلاش کنند تا سهم بیشتری برای استان از این منابع داشته باشیم.
معاون استاندار: سهم قم باید از منابع صندوق توسعه ملی افزایش یابد
معاون استاندار: سهم قم باید از منابع صندوق توسعه ملی افزایش یابد
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: بهره‌های بسیار پایینی به این تسهیلات تعلق می‌گیرد ازاین‌رو می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

وی اذعان داشت: باید بااطلاع رسانی درست زمینه را برای بهره‌مندی از این تسهیلات فراهم کنیم.

معاون استاندار قم گفت: با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی بانک توسعه صادرات برای معافیت برگشت ارز یا انجام تعهدات ارزی اطلاع‌رسانی در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

غضنفری همچنین با اشاره وجود پنج شرکت مدیریت صادرات در استان گفت: شرکت‌های مذکور حلقه‌ای هستند که در زنجیره تولید تاثیر بسزایی دارند و باید در تقویت و افزایش آن‌ها با برنامه‌ریزی حرکت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در ۳۰ آبان سال جاری در استان گفت: در پذیرش هیات های تجاری باید به‌گونه‌ای اقدام شود که منطبق با تاریخ همایش یادشده باشد.

وی ادامه داد: هدف ما از این همایش رونق تولید است و باید به ایجاد ارزش افزوده منجر شود که تحقق آن نیز فقط از مسیر صادرات امکان‌پذیر است.

معاون استاندار قم با اشاره به کاهش میزان صادرات استان در سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، پر کردن خلاءهای صادراتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سهم بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعت و کشاورزی باید ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد و دستگاه‌های اقتصادی نیز تعهدی را داشته باشند و سهم هر بخش طبق نظر کارشناسان تعیین شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb5sbz.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما