سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 79599
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه ریزی برای افزایش 20 درصدی صادرات استان قم

قم نيوز : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برنامه استان افزایش 20 درصدی صادرات است و امکان افزایش دو برابری صادرات قم به برخی از کشورها را داریم.
برنامه ریزی برای افزایش 20 درصدی صادرات استان قم
برنامه ریزی برای افزایش 20 درصدی صادرات استان قم
به گزارش قم نیوز سید مجتبی فرهادی قمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت صادرات به کشورهای آسیای میانه اظهار کرد: قزاقستان دروازه ای برای حضور در بازار آسیای میانه و روسیه است و بازار آزاد بین این کشورها برقرار است، قزاقستان می‌تواند بستری برای افزایش صادرات ایران به کشورهای آسیای میانه و روسیه باشد.

وی ادامه داد: باید رفت‌وآمدهای هیأت‌های تجاری را به عراق افزایش بدهیم، پاکستان و آذربایجان جزو بازارهای هدف صادراتی استان قم هستند، دومین خریدار خارجی کفش قم کشور پاکستان است و باید از مشترکات برای افزایش حج م صادرات قم به پاکستان استفاده کنیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برنامه استان افزایش 20 درصدی صادرات است و راهبرد وزارت صنعت افزایش دو برابری صادرات به 15 کشور همسایه است و امکان افزایش دو برابری صادرات قم به برخی از این کشورها را داریم.

فرهادی قمی صادرات استان را مجموعه از کالاهای مختلف از جمله کالاهای صنعتی و کالاهای کشاورزی دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که افزایش 20 درصدی ارزش صادرات استان را در تمام کالاهای صادراتی قم شاهد باشیم، بخش زیادی از صادرات استان قم کالاهای صنعتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اعزام هیأت تجاری به کشورهای قزاقستان، عراق، سوریه، آذربایجان و پاکستان را در سال جاری داریم، همچنین یک هیأت تجاری از عراق را همزمان با برگزاری نمایشگاه مبل در قم پذیرش کردیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3way.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما