سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : 79613
منبع : خبرگزاری فارس

جشنواره ملی لقمان حکیم آغاز به کار کرد

قم نيوز : رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره تبلیغی لقمان حکیم از برگزاری نخستین دوره این جشنواره با هدف تامین محتوای متناسب با برنامه‌های تبلیغی به ویژه محتوای منبر دینی خبر داد.
جشنواره ملی لقمان حکیم آغاز به کار کرد
جشنواره ملی لقمان حکیم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده امروز اظهار کرد: نخستین جشنواره تبلیغی لقمان حکیم با محوریت تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور و راهبری کلان این مجموعه و مدیریت اجرایی موسسه تخصصی امیربیان آغاز به کار کرد.

وی افزود: این جشنواره به منظور کشف، رشد، پرورش و هم افزایی استعدادها و ظرفیت‌های فعال در عرصه تبلیغ و منبر دینی در میان طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه و گروه‌های تبلیغی و همچنین به منظور تحقق عینی حوزه انقلابی با نهادینه سازی، تبیین و ترویج منظومه فکری امامین انقلاب طراحی و اجرا می گردد.

دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور با اشاره به اینکه خاستگاه جشنواره، اراده جمعی گروه‌های تبلیغی و نیاز فعالین تبلیغی است، افزود: از آنجا که تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی با مشارکت بیش از ۴۰۰ گروه تبلیغی و ۱۰ هزار مبلغ مرتبط با گروه‌های تبلیغی بزرگترین شبکه تبلیغی خودجوش مستقل حوزوی انقلابی کشور را تشکیل می‌دهد، برگزاری چنین جشنواره ای به منظور تامین محتوای این گروه‌ها ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: پس از تامین گفتمان مشترک از طریق جشنواره و سایر ظرفیت‌های موجود، اقدام به برنامه ریزی و اعزام اساتید مجمع مدرسان گفتمان اسلام ناب برای تبیین گفتمان مشترک تولید شده در میان گروه‌های تبلیغی، نخبگانی، مرجع، فعالان فرهنگی و روحانیون مستقر در سراسر کشور می‌نماید تا از این طریق گفتمان تولید شده در بین جامعه هدف منتشر شود.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره توسط دبیر تشکل فراگیر منصوب می‌شوند و جلسات شورای سیاست گذاری به طور منظم در ساختمان تشکل فراگیر برگزار شده و همچنین دبیرخانه اجرایی این جشنواره نیز در موسسه تخصصی امیربیان مستقر است.

وی افزود: اعضای شورای علمی این جشنواره حجج اسلام پناهیان، ماندگاری و جمعی از فضلای حوزه علمیه هستند.

دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور پیرامون حمایت نهادهای حوزوی و تبلیغی کشور از این جشنواره عنوان کرد: تاکنون آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور و سازمان تبلیغات اسلامی حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره لقمان حکیم در ارتباط با قالب‌ها و محورهای برگزاری جشنواره اظهار کرد: جشنواره لقمان حکیم در چهار قالب ایده‌های سخنرانی، سوژه‌های سخنرانی، سخنرانی کامل و سخنرانی چندرسانه ای برگزار می‌شود. شورای سیاست گذاری جشنواره نیز چند محور از بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان محورهای پیشنهادی این جشنواره معرفی کرده است.

وی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقش خانواده در تحقق جامعه اسلامی، امید به آینده ریشه‌ای‌ترین جهاد، نقش اراده ملی در آینده کشور، مبارزه تمدنی وظیفه منتظران، رابطه امام و امت ظرف تحقق بیانیه، رابطه مدیریت با معنویت، نقش مردم در پیشرفت اقتصاد و عدالت و مبارزه با فساد از محورهای پیشنهادی این جشنواره است.

شعبان زاده یادآور شد: سامانه محتوایی بسته فرهنگی تشکل فراگیر به آدرس bastefarhangi.ir به منظور دریافت محتوای پژوهشگران از تاریخ ۱۵ تیر ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmvde.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما