چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79616
منبع : خبرگزاری فارس

پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: سال گذشته حدود هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که حدود 380 میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بود.
پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم 
پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم 
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به سیاست اقتصادی استان قم اظهار کرد: برنامه‌ها و راهبردهایی در استان در راستای رونق تولید تدوین شده و یکی از این برنامه‌ها توسعه و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قم است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمت رسان باید در تامین زیرساخت‌های موردنیاز شهرک‌های صنعتی در استان قم تسریع کنند تا شاهد ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در این شهرک‌ها باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سال گذشته حدود هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که حدود 380 میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بود. این کارگروه یک کمیته نظارت دارد که بر حفظ اشتغال و تولید و ایجاد اشتغال جدید در واحدهای تولیدی دریافت کننده این تسهیلات در استان نظارت می‌کند.

سیجانی با اشاره به ویژگی‌های تسهیلات تبصره 18 اظهار کرد: بانک های استان قم باید در جذب سهمیه استان از این تسهیلات تسریع کنند. تسهیلات تبصره 18 بین دو تا چهار درصد، یارانه سود دارد و براساس قانون بودجه این تسهیلات ارزان قیمت با استفاده منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی سیستم بانکی به بخش تولید پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال واحدهای تولیدی استان قم را برای دریافت حدود 120 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به سیستم بانکی معرفی کردیم، اما روند پرداخت این تسهیلات توسط سیستم بانکی استان قم تاکنون کند و به صورت قطره چکانی بوده است و به سیستم بانکی استان برای تسریع در پرداخت تسهیلات تاکید کردیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciqqay.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما