کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه

خبرگزاری فارس , 20 تير 1398 ساعت 14:49

مرکز مدیریت حوزه‌ های علمیه با صدور بیانیه ای از نمازگزاران جمعه در سراسر کشور دعوت کرد با شرکت در راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به ظلم مستکبرین و حمایت از رهبر شیعیان نیجریه اعلام کنند.


به گزارش قم نیوز در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه آمده است: رهبر شیعیان نیجریه که داغ شهادت 6 فرزند و مجروحیت و حبس خود و همسرش را در دل دارد، با کمال تأسف از سال 1394 شمسی علی‌رغم صدور حکم برائت و بدون‌ هیچ‌گونه اتهامی با فشار وهابیون متعصب در حبس به سر می‌برد و به لحاظ مسمومیت جدی ناشی از سرب گلوله‌های دژخیمان در معرض شهادت قرار گرفته و فریاد مظلوم نیجریه و سازمان‌های غیردولتی حقوق بشر به نتیجه‌ ای نرسیده است.

در این بیانیه آمده است: دنیا ناظر جنایت‌‌های قوم ابولهب در یمن و بحرین و کشورهای آفریقایی و مظلومیت شیخ زکزاکی و کشتار بی‌رحمانه شیعیان غیر مسلح نیجریه است؛ لکن ایادی استکبار و اتحاد عبری – عربی - غربی اجازه بهره‌ مندی این روحانی 66 ساله مظلوم را از آزادی و حقوق اولیه بشری را نداده و بالعکس با حمایت‌های خود موجب آزادی گروهک تکفیری و مسلح بوکوحرام و سلب آزادی شیعیان شده ‌اند. واقعاً این دو حرکت متناقض چگونه قابل توجیه است؟!

در این بیانیه تصریح شده است: وضعیت جسمانی شیخ مظلوم در بند حکومت وابسته به نیجریه حکایت از نقض تمام حقوق اولیه یک انسان مطابق با مواد1، 2، 5،7 و 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقَین دارد.

در این بیانیه تصریح شده است: حوزه‌های علمیه از دستگاه‌‌های دیپلماسی کشورمان و سازمان حقوق بشر، قاطعانه می‌خواهد در چارچوب وظایف محوله و در راستای صیانت از حقوق انسانی، علامه زکزاکی و همسرش را با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی نجات داده و هرچه سریع‌تر به این جنایت هولناک پایان دهد.

دراین بیانیه خاطرنشان شده است: بدیهی است امت همیشه در صحنه کشورمان بعد از نمازجمعه این هفتهدر اعتراض به ظلم مستکبرین و حمایت از رهبر شیعیان نیجریه راهپیمایی باشکوهی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79657

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79657/راهپیمایی-نمازگزاران-جمعه-حمایت-رهبر-شیعیان-نیجریه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir