کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی: معارف اهل‌بیت(ع) با زبان شعر به مردم منتقل شود

خبرگزاری تسنیم , 20 تير 1398 ساعت 17:04

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، احیای معارف و امر اهل‌بیت(ع) را رسالت بزرگی بر عهده شاعران و مداحان برشمرد و گفت: دیگران را به این ترازوی اصیل بر مبنای شیعه برسانید و امر اهل‌بیت (ع) را با زبان شعر به مردم بیاموزید.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در اختتامیه نخستین کنگره شعر فاطمی که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت شاعران آیینی کشور، اظهار داشت: در کتاب عیون الاخبار امام رضا(ع) آمده است که زنده نگه‌داشتن امر اهل‌بیت(ع) با یادگیری علوم آن‌ها و آموزش دادن به سایر مردم عملیاتی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مردم اگر کلام زیبای امام را بفهمند از ائمه تبعیت می‌کنند، افزود: تمام حق کلام اهل‌بیت(ع) است و مابقی خیالی بیش نیست.

وی با تأکید بر اینکه مردم تأثیرپذیری زیادی از زبان هنر و منبر دارند، عنوان کرد: باید شاعران و مداحان با زبان هنر معارف ائمه اطهار(ع) را به مردم برسانند، بخشی از گمراه شدن مردم بر عهده کسانی بوده که معارف اهل‌بیت(ع) را به مردم نگفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: فراگرفتن یک دوره اعتقادات، اخلاق و احکام از منابع اصلی به‌علاوه به‌کارگیری هنرهایی اصیل همراه با زمان‌شناسی، مکان‌شناسی و جامعه‌شناسی تأثیر زیادی بر شعر شاعران داشته و می‌تواند آن‌ها را در این عرصه قوی‌تر کند.

امام‌جمعه قم با اشاره بر لزوم استمرار جلسات شعر آیینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود گفته‌اند که گاهی یک بیت شعر کار یک منبر را می‌کند، این نوع اشعار که این‌گونه تأثیرگذار بوده بر مبنای تراز ناب محمدی و مهدوی و مشوق، معلم و محرک است.

وی احیای معارف و امر اهل‌بیت(ع) را رسالت بزرگی بر عهده شاعران و مداحان برشمرد و گفت: دیگران را به این ترازوی اصیل بر مبنای شیعه برسانید و امر اهل‌بیت (ع) را با زبان شعر به مردم بیاموزید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: خود اهل‌بیت(ع) نیز گاهی شعر می‌سرودند اما طوری می‌سرودند که شاعران به حاشیه نروند و از شاعری مأیوس نشوند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79660

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79660/آیت-الله-سعیدی-معارف-اهل-بیت-ع-زبان-شعر-مردم-منتقل-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir