شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79697
منبع : خبرگزاری فارس

جامعه تشنه طعم حقیقی دهه کرامت

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین قم گفت: هنوز در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی طعم دهه کرامت به خوبی چشیده نشده و هنوز نتوانستیم این مسئله را به جامعه تبیین کنیم.
جامعه تشنه طعم حقیقی دهه کرامت
جامعه تشنه طعم حقیقی دهه کرامت
به گزارش قم نیوز کرامت کلمه عربی و مصدر به معنای بزرگوار بودن و دهه کرامت به معنای دهه بزرگواری است.

این دهه فاصله بین ولادت کریمه اهل بیت(س) و کریم عصمت و طهارت(ع) است. کریم بودن اقتدای این بزرگواران است.

فلسفه عمده دهه کرامت این است که در این دهه بانوان می‌توانند با زندگی حضرت معصومه(س) آشنا شوند و رمز کرامت و بزرگواری این است که فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را بتوان شناخت و مورد اقتدای امت شود تا در پرتو اقتدا به این دو بزرگوار، کل جامعه به کرامت برسد.

کریم به معنای کسی است که اهل ایثار، گذشت، فداکاری، تعبد و تدین است. باید در نظر داشت حقیقت ذات متعال از بزرگواری، کرامت و گذشت برخوردار است و می‌بخشد و دهه کرامت باید با بزرگواری، سخاوت، رحمت و اقتدا به الگوهای بشری همراه باشد.

سیره رضوی سیره کرامت است یعنی سیره امام هشتم(ع) بر کرامت و بزرگواری قرار دارد و بر ایجاد محبت، درستی و پاکی استوار است. از زمانی که ایشان وارد ایران شدند و ایرانیان امام هشتم(ع) را شناختند، به دلیل کرامت ایشان محبشان شدند.

به دلیل صفت کرامت امام هشتم ایران یکپارچه به او گروید و امروز صحن و سرای ایشان پر از محبان و شیفتگان دلباخته است. سیره رضوی بر کرامت قرار دارد همانطوری که سیره اهل بیت(ع) بر کرامت است و نام حضرت حق، کریم است و این صفت از ذات حضرت متعال جوشش و تجلی پیدا کرده و در ایران مظهر این تجلی امام هشتم(ع) و دختر موسی بن جعفر(س) است.

هنوز دهه کرامت شناخته نشده و فلسفه‌ حقیقی آن تبیین نشده و مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی هنوز مزه دهه کرامت را به خوبی نچشیدند و هنوز نتوانستیم این مسئله را به جامعه تبیین کنیم البته این سیره زنده است و نمونه آن مسئله سیل‌های بنیان کن امسال بود که مهار شد و سیل‌زدگان با کمک مردم نجات پیدا کردند.

اگر این کرامت در همه مردم به وجود آید هیچ بینوایی در جامعه پیدا نمی‌شود تا از فقر آسیب ببیند و رنج بکشد.

می‌توان بیان کرد دهه کرامت دهه جوشش ویژگی‌های انسانی و دهه به فعلیت رسیدن حقایق بالقوه است که اگر این ویژگی‌های اخلاقی به فعلیت برسد، جامعه متعالی می‌شود.

اکنون بر اثر مسئله تحریم اقتصادی، فشار دشمن، ظلم دلالان و خیانتکاران عده زیادی در رنج هستند. اگر دهه کرامت به معنای واقعی تبیین شود، همه مردم در پرتو کرامت انسانی کرامت آنها حفظ می‌شود.

با اقتدا به سیره رضوی و برخورداری از صفت کرامت یک امت متحد، یکپارچه، محب حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) شکل می‌گیرد و به این وسیله می‌توان در برابر دشمن استوار و پایدار باشیم.

==================================

حجت الاسلام علی رحمانی سبزواری

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین قم

==================================

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchq-nq.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما