شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 79705
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو شورای فرهنگ عمومی قم:

ناهماهنگی دستگاه های مسئول مانع تحقق اهداف برنامه عفاف و حجاب در قم شده است

قم نيوز : عضو شورای فرهنگ عمومی قم گفت: چندین نهاد فرهنگی و غیرفرهنگی در استان با موضوع حجاب و عفاف مرتبط هستند، ولی ناهماهنگی این دستگاه ها و نبود نظارت بر اجرا باعث شده است به اهداف تعیین شده دست پیدا نکنیم.
ناهماهنگی دستگاه های مسئول مانع تحقق اهداف برنامه عفاف و حجاب در قم شده است
ناهماهنگی دستگاه های مسئول مانع تحقق اهداف برنامه عفاف و حجاب در قم شده است
به گزارش قم نیوز سید مرتضی اسماعیلی طبا افزود: سیاست ها و نگرش های متفاوت متولیان امر حجاب و عفاف و درست نبودن سیاستگذاریها باعث شده نتوانیم توفیق زیادی در بهبود عفاف و حجاب جامعه کسب نماییم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قم سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی می باشد، ضرورت رعایت حجاب در آن دوچندان است تا چهره این شهر مذهبی مخدوش نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بی حجابی در قم می تواند آثاری به مراتب زیانبارتری نسبت به استان های دیگر داشته باشد، دستگاه ها باید بتوانند با هماهنگی بیشتری سیاست های عفاف و حجاب را در قم اجرایی نمایند.

اسماعیلی طبا تصریح کرد: سیاست هایی در زمینه خانواده و عفاف و حجاب با مشورت کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت تهیه و در سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، ولی متاسفانه روی این سیاست ها کار نشده و در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اگر این سیاست ها ملاک کار دستگاه های فرهنگی قرار گیرد، می تواند با توفیق همراه شود.

وی با اشاره به ضروری بودن حجاب گفت: حوزه های علمیه باید این مساله را تبیین نمایند و به کسانی که در زمینه ضروری بودن حجاب شبهه افکنی می کنند، پاسخ علمی دهند.

اسماعیلی طبا با اشاره به اینکه حجاب عینیت یافته نگرش عفیفانه است، افزود: حجاب و عفاف شاخصه فرهنگی هر جامعه محسوب می شود و در ایران نیز از نمودهای بارز فرهنگی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه حجاب متعلق به دوره های پس از ظهور اسلام نیست، ادامه داد: آثار و شواهد به جامانده از دوران قبل از اسلام نشان می دهد بانوان ایرانی همواره پوشیده بوده و پدیده بی حجابی مربوط به دوران حال حاضر است.

وی تصریح کرد: اسناد محکم تاریخی گواه این است که خانم های ایرانی قبل از اسلام محجبه بوده اند و افرادی که امروز به بی حجابی دامن می زنند، برای ملیت و ایرانی بودن خودشان ارزش قائل نیستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی قم گفت: بد حجابی اشتباه یا خواست فردی نیست، بلکه خلاف عرف عمومی جامعه است که آثار زیانبار آن عموم جامعه را درگیر می کند.

وی با بیان اینکه در پیشگیری از بدحجابی کمتر موفق بوده ایم، بیان کرد: افراد مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی ها باید به جاافتادن فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنند.

وی تاکید کرد: عفاف و حجاب به هیچ وجه مانع پیشرفت کشور نشده است و آمار موفقیت بانوان ورزشکار و نخبه ساز انقلاب گواه محکمی بر این مساله می باشد.

اسماعیلی طبا افزود: قبل از پیروزی انقلاب در ورزش بانوان توفیقی نداشته‌ایم، ولی پس از انقلاب به موفقیت های بسیاری در عرصه داخلی وبین الملل دست یافتیم که نشان می دهد حجاب مانع پیشرفت علمی، ورزشی و اجتماعی بانوان نیست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchmqnq.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما