کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم:

فقط ۳۰ درصد اداره های قم در مدیریت مصرف برق همکاری دارند

خبرگزاری ايرنا , 23 تير 1398 ساعت 13:00

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: با وجود اینکه اداره ها باید در ساعت های اوج مصرف برق همکاری لازم را برای کاهش مصرف داشته باشند، ولی فقط ۳۰ درصد اداره های قم مدیریت بهینه مصرف دارند.


به گزارش قم نیوز مهدی آهنین پنجه افزود: اداره هایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت مخابرات و آبفای شهری تاکنون بیشترین همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته اند.

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از اداره ها، اضافه کرد: اجازه داریم با هماهنگی استانداری، برق شرکت ها و سازمان هایی که همکاری لازم را ندارند یا میزان برق مصرفی آنها بیش از قدرت خریدشان است را در ساعت های اوج مصرف، قطع نماییم.

وی ادامه داد: از اداره ها و شرکت ها انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطع برق سایر مشترکان در ساعات اوج مصرف، برق آنها مشمول خاموشی نشود.

آهنین پنجه در ادامه بیان کرد: هر سال تاسیسات شبکه برق رسانی در استان مورد بازدید قرار می گیرد و بخشی از تعمیرات نیز بر اساس تماس های مردمی انجام می شود.

وی افزود: برای امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت شبکه برق رسانی قم در نظر گرفته شده است که به دلیل محدودیت اعتبار، تنها ۶۰ درصد آن تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال وام از بانک آینده دریافت شده و با کمک وزارت نیرو امسال تا ۴۰۰ میلیارد ریال برای به روز شدن تاسیسات شبکه برق در قم هزینه خواهد شد.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79746

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79746/فقط-۳۰-درصد-اداره-های-قم-مدیریت-مصرف-برق-همکاری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir