کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدوین دانشنامه اهل‌بیت(ع) در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع)

خبرگزاری فارس , 23 تير 1398 ساعت 15:45

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) گفت: دانشنامه اهل‌بیت(ع) در جهان اسلام نمونه ندارد و تدوین این دانشنامه در این پژوهشکده در حال انجام است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حمید رضا مطهری ظهر امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به رسالت پژوهشکده سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: رسالت این پژوهشکده ترویج سیره اهل‌بیت(ع) است و پژوهشکده در چهار گروه از جمله سیره اهل‌بیت(ع) و دانشنامه اهل‌بیت(ع) فعالیت می‌کند، این دانشنامه در جهان اسلام نمونه ندارد و تدوین دانشنامه در پژوهشکده در حال انجام است.

وی ادامه داد: در گروه سیره اهل‌بیت(ع) کلان پروژه‌های تعریفی شدند و از جمله این کلان پروژه‌ها پرداختن به موضوعات مختلف از نگاه اهل‌بیت(ع) است.

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) افزود: ویژگی‌های آثار جدید این پژوهشکده تدوین این آثار براساس کتب اربعه شیعه است، آثار کتاب‌های کوچکی هستند که قابل استفاده برای همگان است.

مطهری با اشاره به آثار جدید پژوهشکده سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: این پژوهشکده 15 اثر آماده چاپ دارد که این آثار بعد از چاپ در زمانی احتمالا هفته پژوهش رونمایی خواهند شد، همچنین امیدوار هستیم که سه جلد نخست دانشنامه اهل‌بیت(ع) نیز در سال جاری به چاپ برسد تا آمار آثار چاپ شده پژوهشکده در سال 98 به 30 اثر برسد.

وی خاطرنشان کرد: سیره فرهنگی و اجتماعی معصومان، سیره عبادی معصومان، سیره سیاسی معصومان، سیره اقتصادی معصومان، درآمدی بر سیره معصومان، سیره معیشتی معصومان، سیره نظامی معصومان، سیره معصومان در فقرزدایی و زندگی فرهنگی سیاسی شلمغانی از استقامت تا انحراف جزو آثار جدید پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) هستند که به مناسبت ولادت امام رضا(ع) رونمایی شدند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79752

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79752/تدوین-دانشنامه-اهل-بیت-ع-پژوهشکده-تاریخ-سیره

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir