کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باید به سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه مرجعیت ببخشیم

خبرگزاری فارس , 23 تير 1398 ساعت 14:40

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جامعه به سرعت متحول شده و تعاملات اجتماعی در حال تغییر است، باید به سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه مرجعیت ببخشیم که این مساله کار زیادی می‌برد و دانش ترکیبی برای این کار نیاز است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به عملکرد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: شاهد توسعه کمی و کیفی آثار این پژوهشکده هستیم، نوید انتشار 121 اثر از آذر سال گذشته تا آذر امسال داده شده که یک چهارم آن مربوط به پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: الگوگیری فردی از سیره اهل‌بیت(ع) با مراجعه به آثار منتشر شده در این خصوص ممکن است، آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت می‌تواند که به سوالات موجود در زمینه سیره اهل‌بیت(ع) در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پاسخ بدهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اصل تشیع یک مساله اعتقادی است و واژه شیعه را رسول اکرم(ص) بیان کرد، گرچه که تشیع وجه سیاسی نیز دارد و انشعابات از تشیع و ایجاد فرقه‌ها دلایل سیاسی داشت.

واعظی با اشاره به لزوم بهره گیری از سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: باید از سیره این بزرگواران در زمینه زیست اجتماعی درس بگیریم تا بتوانیم از این سیره در زمینه تعاملات اجتماعی استفاده کنیم که البته کار سختی است و کار زیادی در این خصوص باقی مانده است.

وی ادامه داد: جامعه به سرعت متحول شده و تعاملات اجتماعی در حال تغییر است، باید به سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه مرجعیت ببخشیم که این مساله کار زیادی می‌برد و دانش ترکیبی برای این کار نیاز است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید برای استفاده از سیره اهل‌بیت(ع) در ابعاد گوناگون از ظرفیت افراد مختلف استفاده کرد، یک تاریخ شناس یا یک فقیه نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه گام بردارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79753

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79753/باید-سیره-اهل-بیت-ع-جامعه-مرجعیت-ببخشیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir