دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب : 79771
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما:

سریال هایی چون "گاندو"، عامل ارتقای بصیرت مردم در برابر جریان نفوذ دشمن است

قم نيوز : عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: تولید و پخش سریال هایی چون "گاندو"، باعث می شود که بینش و بصیرت مردم جامعه ما در برابر جریان نفوذ دشمن افزایش قابل توجهی پیدا کند.
سریال هایی چون "گاندو"، عامل ارتقای بصیرت مردم در برابر جریان نفوذ دشمن است
سریال هایی چون "گاندو"، عامل ارتقای بصیرت مردم در برابر جریان نفوذ دشمن است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عبدالله متقی زاده با بیان این که صدا و سیما باید خیلی زودتر از زمان فعلی، به تولید سریال های خوب و جذابی همچون سریال "گاندو" در زمینه مسایل سیاسی و ضدجاسوسی اقدام می کرد، ابراز داشت: تأخیر قابل توجه ما در این مساله در حالی است که دشمن فعالیت جدی و هدفمندی از سال های گذشته در این باره داشته و همچنان با تولید سریال ها و مستندها و فیلم هایی به دنبال تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه ماست.

وی افزود: ما باید در مقابل فعالیت های رسانه ای و هنری دشمن، به تولید آثاری چون سریال گاندو بپردازیم که هر چند دارای برخی اشکالاتی هستند اما در مجموع از منظر فرمی و محتوایی، اثر قابل توجه و ارزشمندی به شمار می روند.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل فرهنگی همچنین گفت: واقعیت تأسف باری که وجود دارد این است که ما چه در سینما و چه تلویزیون آن طور که باید و شاید باور نکرده ا یم که دشمن داریم و این دشمن به خصوص در زمینه فرهنگ و هنر به شدت مشغول فعالیت جدی و اثرگذار است.

وی بیان داشت: آن چه مسلم است این که باید چنین دغدغه ای قبل از هر چیز در میان مدیران و هنرمندان ما وجود داشته باشد که در برابر کارهای دشمن دست به تولید آثار قوی و جذاب و پرمحتوا بزنند نه این که رویه منفعلانه ای در پیش بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما همچنین افزود: تولید سریال هایی چون گاندو در ارتقای سطح بینش و بصیرت مردم در برابر حرکت های دشمن به خصوص در زمینه جریان نفوذ بسیار موثر است و لذا باید تولید و پخش این گونه سریال ها در تلویزیون تداوم یابد.

وی در ادامه به تبیین برخی نقاط ضعف سریال گاندو پرداخت و گفت: یکی از نقاط ضعف این بود که دقیقاً مشخص نبود سریال گاندو، موقعیت محور است یا شخصیت محور است و گویا بین این دو وضعیت سرگردان بود و از سویی برخی بازیگران جوان سریال نیز به نظر می رسید که آن طور که باید و شاید نتوانسته اند اهمیت و حساسیت وظیفه یک نیروی امنیتی و ضدجاسوسی را به درستی به مخاطب نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده همچنین اظهار داشت: در برخی قسمت ها نیز به نظر می رسید که کارگردان می کوشد به صرف چند دیالوگ صریح، پیام سریال را منتقل کند و حال آن که الان سطح سواد رسانه ای مخاطب افزایش یافته و لذا باید این کار را در نهایت دقت و بیشتر به شکل تصویری بیان کرد.

وی افزود: از سویی می بایست نسبت به شخصیت های اصلی جاسوس، پرداخت حرفه ای و دقیق تری صورت می گرفت چرا که ما با مخاطب باهوشی روبرو هستیم که عملیات رسانه ای را می شناسد و ضعف ها را تشخیص می دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca60n0.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما