دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : 79772
منبع : خبرگزاری فارس

کاهش صادرات استان قم به کشورهای عراق، افغانستان و امارات

قم نيوز : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری صادرات استان به کشورهای عراق، افغانستان و امارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 17 درصد، 73 درصد و 75 درصد کاهش پیدا کرد.
کاهش صادرات استان قم به کشورهای عراق، افغانستان و امارات
کاهش صادرات استان قم به کشورهای عراق، افغانستان و امارات
سید مجتبی فرهادی قمی امروز با اشاره به بازارهای مهم صادراتی استان قم اظهار کرد: مهم ترین بازارهای صادراتی استان در سه ماه نخست سال جاری به ترتیب عراق، هند، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ازبکستان، امارات، آذربایجان، ارمنستان و چین بود.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری شاهد کاهش 17 درصدی ارزش صادرات به عراق، کاهش 40 درصدی ارزش صادرات به پاکستان، کاهش 73 درصدی ارزش صادرات به افغانستان، کاهش 75 درصدی ارزش صادرات به امارات، کاهش 12 درصدی ارزش صادرات به آذربایجان از استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سه ماه نخست سال جاری شاهد رشد 94 درصدی ارزش صادرات به هند، رشد 48 درصدی ارزش صادرات به ترکیه، رشد 34 درصدی ارزش صادرات به ازبکستان، رشد 647 درصدی ارزش صادرات به ارمنستان و رشد 627 درصدی ارزش صادرات به چین از استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

فرهادی قمی با اشاره به کاهش صادرات استان قم به عراق اظهار کرد: در سه ماه نخست سال گذشته ارزش صادرات استان به عراق 21 میلیون و 261 هزار دلار بود که این رقم در سه ماه نخست سال جاری به 17 میلیون و 497 هزار دلار رسید، در این مدت شاهد کاهش 17 درصدی صادرات استان قم به عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال گذشته ارزش صادرات استان قم به افغانستان 9 میلیون و 828 هزار دلار بود که این رقم در سه ماه نخست سال جاری به دو میلیون و 102 هزار دلار رسید. در این مدت شاهد کاهش 73 درصدی صادرات استان قم به افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال گذشته ارزش صادرات استان قم به امارات 6 میلیون و 433 هزار دلار بود که این رقم در سه ماه نخست سال جاری به یک میلیون و 589 هزار دلار رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5zbz.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما