دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79784
منبع : خبرگزاری ايرنا

۳۰۰ هزار زوج در کشور منتظر جهیزیه هستند

قم نيوز : مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه ۳۰۰ هزار زوج منتظر جهیزیه در کشور وجود دارد،گفت: سالانه ۶۵۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می شود که ۱۰ درصد زوج ها در تامین جهیزیه خود، دچار مشکل هستند.
۳۰۰ هزار زوج در کشور منتظر جهیزیه هستند
۳۰۰ هزار زوج در کشور منتظر جهیزیه هستند
به گزارش قم نیوز امیرحسین مدنی در آیین اهدای ۱۲ جهیزیه به زوج های جوان در سالن همایش های اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قم افزود: مجموع کمک ها توسط خیرین و نهادهای دولتی درسال حدود ۱۰ هزار جهیزیه است که برای رفع این مشکل در کشور نیاز به کمک همه مردم و موسسه های خیریه هستیم.

وی با بیان اینکه آمار ازدواج در یک دهه گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است گفت: دراین راستا فرزند آوری نیز در سال های اخیر کاهش یافته که این شرایط، کشور را در مرز هشدار کاهش جمعیت جوان قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد احسان، با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۷۴ درصد جوانان، مشکلات معیشتی را عامل عدم ازدواج اعلام کرده اند گفت: اشتغال، مسکن و لوازم ضروری ازدواج مهمترین مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه طلاق شاهد آمار متفاوت در این زمینه هستیم به گونه ای که ۷۵ درصد عامل طلاق مسائل فرهنگی و درصد کمی به مسائل اقتصادی مربوط است.

مدنی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه هایی فعالیت می کند که در کشور خلا وجود دارد، گفت: ساخت یک هزار و ۵۰۰ مسجد، یک هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۱۲ بیمارستان تخصصی، ۴۰ هزار خانه بهداشت و ۶۰ هزار خانه محرومان از اقدام های بنیاد برکت در سراسر کشور است.

وی با اشاره به برنامه این ستاد برای ریشه کنی ناشنوایی در کشور گفت: ناشنوایی کودکان زیر ۴ سال با کاشت حلزون برطرف می شود که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزینه آن برای تمام کودکان زیر ۴ سال را در کشور پرداخت می کند.

مدنی توجه به درمان زوج های نابارور را یکی از برنامه های جدی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت دانست و ادامه داد: در استان قم ۲۰۰ زوج جوان با کمک بنیاد برکت تحت درمان ناباروری قرار گرفته اند که نتیجه این حمایت ها، تا کنون تولد ۱۴ نوزاد بوده است.

مدیرعامل بنیاد احسان، با اشاره به اقدام های صورت گرفته ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل زده گفت: این ستاد توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی و ۱۰ هزار دام در مناطق سیل زده را به عهده گرفته است که تا کنون ۷ هزار دام و ۱۴ هزار بسته لوازم خانگی در این مناطق توزیع شده است.

مدنی با بیان اینکه سال گذشته ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۳ هزار جهیزیه دراختیار زوج های جوان قرار داده است، گفت: امسال نیز ۲ هزار جهیزیه به صورت رایگان و۳ هزار جهیزیه از طریق پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه به همت بنیاد برکت در اختیار مزدوجین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه خرید جهیزیه در کشور نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است گفت: تمام کالاهای اهدایی به زوج های جوان، تولید داخل است که این موضوع موجب رونق واحدهای تولید شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان، تاکید کرد: سال گذشته ۱۵۰ هزار بسته لوازم تحریریه میان دانش آموزان مناطق محروم کشور توزیع شده، که این موضوع در سال تحصیلی آینده نیز با قدرت در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت است.

مدنی با تاکید بر ضرورت تبدیل مساجد به مراکز کمک به محرومان، گفت: در قالب طرح «مسجد احسان»، یک هزار مسجد در کشور برای رفع محرومیت در مناطق و کمک به محرومیت زدایی توسط بیناد برکت مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یک هزار مسجد کشور صندوق قرض الحسنه ایجاد می شود گفت: با احیای این صندوق ها به دنبال کمک به معیشت مردم و خانواده های محروم هستیم.

مدنی ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار ویلچر در کشور توزیع شده است ضمن اینکه اعزام زائر اولی به عتبات عالیات، از طریق طرح مسجداحسان از چند روز آینده اجرایی می شود.

در این آیین ۱۲ قلم کالای اساسی از جمله، یخچال، پتو، لباس شویی، قالی، اجاق گاز و جاروبرقی با ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به زوج های جوان اهدا شد.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdceef8f.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما