دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79785
منبع : خبرگزاری ايرنا

عضو خبرگان رهبری: تشریفات غلط ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تشریفات غلط، بهانه های مختلف و سنگ انداختن پیش پای جوانان از جمله مهریه های سنگین موجب شده تا ازدواج جوانان با مشکل مواجه شود.
تشریفات غلط ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است
تشریفات غلط ازدواج جوانان را با مشکل مواجه کرده است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین اهدای ۱۲ جهیزیه به زوج های جوان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به تاکید اهل بیت (ع) به ازدواج جوانان اظهار داشت: وضعیت ازدواج در فضای غبارآلود دنیای غرب که متاسفانه در جامعه ما نیز سرایت کرده، رضایت بخش نیست و ازدواج می تواند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را بگیرد.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: شیعه کسی است که در تمام ارکان زندگی خود، از سیره اهل بیت (ع) پیروی کند که یکی از این مصادیق ازدواج ساده امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است که باید این موضوع مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت موسسه ها و نهادهای مختلف در حوزه تامین جهیزیه جوانان، گفت: موسسه های مختلف خیریه و همچنین نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران در زمینه تامین جهیزیه زوج های جوان فعالیت می کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است و باید این موضوع گسترش یابد.

حسینی بوشهری همچنین با بیان اینکه اسلام دارای ابعاد مختلفی است گفت: بعد عبادی، سیاسی و حکومتی، اقتصادی، عرفانی و ابعاد فردی و اجتماعی از جمله ابعاد مختلف اسلام است.

وی با بیان اینکه ارتباط با دیگران و توجه به امور جامعه، بعد اجتماعی اسلام است گفت: از منظر اسلام اهتمام و توجه و کمک به دیگران وظیفه همه مسلمانان است.

حسینی بوشهری، تاکید کرد: در جامعه اسلامی و شیعه همه غم خوار یکدگیرند، روح فداکاری در میان آنها حاکم است و دیگران را بر خود مقدم می دارند.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه به طور قطع اگر روح فداکاری در جامعه گسترش یابد، هیچ محرومی در جامعه نخواهیم داشت، اظهار داشت: کسانی که پیرو راه امیرالمومنین (ع) در تکریم برادران دینی خود هستند، پیروان واقعی و شیعیه واقعی این امام همام می باشند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که به فکر برادران دینی خود هستیم، خداوند نیز به فکر ما و گره گشای کار ماست، ادامه داد: کسانی که خود را وقف کمک به دیگران می کنند، در نزد خداوند بسیار مقرب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این آیین با اشاره به رویکرد این سازمان برای افزایش تعامل با سایر نهادهای خیریه ازجمله بنیاد برکت اظهار کرد: در نخستین اقدام مشترک این سازمان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، اهدای جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم در دستور کار قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با تاکید بر کمک به جوانان برای تشکیل خانواده افزود: جهیزیه‌های اهدایی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان است که امیدواریم این کمک‌ها موج برکت در زندگی این زوج‌ها باشد.

وی ادامه داد: مساجد تکیه‌گاه‌های خانواده‌های ایرانی هستند و به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد هستیم.

مدیرکل امور اعزام مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این آیین گفت: یک هزار جهیزیه در سراسر کشور با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی به محرومین اهدا می‌شود، حتی اگر همه این جیزیه ها به استان قم اهدا می‌شد، بازهم کفاف نیازهای قم را نمی‌داد.

حجت‌الاسلام غلامحسین رقیمی بابیان اینکه شرایط اقتصادی کنونی جوانان را در تشکیل خانواده و تامین جهیزیه دچار مشکل کرده است گفت: باید همه تلاش کنند تا در امر ازدواج جوانان تسهیل لازم صورت گیرد.

در این آیین ۱۲ قلم کالای اساسی از جمله، یخچال، پتو، ماشین لباس شویی، قالی، اجاق گاز و جاروبرقی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به زوج‌های جوان اهدا شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcftede.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما