دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 79789
منبع : خبرگزاری ايرنا

حج کانون تحقق معارف الهی است

قم نيوز : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: حج جلوه گاه بندگی انسان و کانون تحقق معارف الهی است که ندای توحید را در سراسر جهان طنین انداز می کند.
حج کانون تحقق معارف الهی است
حج کانون تحقق معارف الهی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: تمام لحظات سفر معنوی حج فرصت طلایی برای عبادت خداوند متعال است و حجاج باید از تمام وقت خود برای عمل به معارف الهی بهره گیرند.

وی افزود: حجاج که به سوی کانون توحید گام برمی دارند باید ابتدا بت درون خود را شکسته و بر هواهای نفسانی غلبه نمایند تا بتوانند با روحی پاک و سرشار از معنویت، حقایق این سفر معنوی را درک کنند.

وی ادامه داد: حج راه تعالی انسان به سوی سعادت و عنصر حیات بخش جامعه اسلامی است که درس مجاهدت، گذشت و ایستادگی در برابر کفر و طاغوت را در میان مسلمانان زنده نگاه می‌دارد.

قاسمی نیا گفت: حجاج پس از انجام اعمال این سفر معنوی، سفیران حقیقی معارف الهی اند که باید در زمان بازگشت به وطنشان با رفتار و گفتار خویش به فکر گسترش آموزه‌های دینی در میان مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه حج بهترین فرصت برای گسترش اتحاد میان مسلمانان است، افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است تا قدرت واقعی خویش را در برابر زورگویی مستکبران عالم به نمایش گذارد.

وی ادامه داد: در ایام حج شرایط مطلوبی برای حل مسائل اساسی جهان اسلام با حضور مسلمانان از ملت‌های مختلف فراهم است که باید با برگزاری کنگره‌های بین المللی، از این موقعیت برای حل مشکلات و حمایت از مظلومان در جوامع اسلامی به بهترین صورت ممکن بهره برد.

این فعال فرهنگی گفت: در ایام حج همه مسلمانان باید احساس حضور معنوی در سرزمین وحی را داشته باشند و خود را در حال طواف خانه خدا بدانند، لذا در این ایام فرصت بندگی خالصانه برای همه مؤمنان بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم وقت در سفر معنوی حج از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، بیان کرد: حجاج عزیز کشورمان برای بهره مندی بیشتر از فضائل حج، می‌توانند سوغات مورد نظرشان را از داخل کشور تهیه و با این کار علاوه بر مدیریت زمان سفر خود، به تقویت اقتصاد ملی کمک کنند.

در سفر معنوی حج تمتع امسال، ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در ۵۷۵ کاروان سازماندهی شدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjhaea.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما