دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 79792
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح 10 پروژه تولیدی با سرمايه گذاري 60 ميليارد تومان در قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 10 پروژه تولیدی با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومان با 196 اشتغال موجود در روز چهارشنبه 26 تیرماه در استان قم افتتاح خواهد شد.
افتتاح 10 پروژه تولیدی با سرمايه گذاري 60 ميليارد تومان در قم
افتتاح 10 پروژه تولیدی با سرمايه گذاري 60 ميليارد تومان در قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت بخش معدن استان اظهار کرد:به ظرفیت‌های بخش معدن استان توجه داشته و شناسایی کانی‌های مهم در قم را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: 10 پروژه تولیدی با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومان با 196 اشتغال موجود در روز چهارشنبه 26 تیرماه در استان قم افتتاح خواهد شد که این واحدها در صورت تولید با ظرفیت کامل ظرفیت ایجاد برای 327 نفر را دارند و برخی از این واحدها همچون واحد تولید مقوا در خارج از شهرک‌های صنعتی و مناطق روستایی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برنامه گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار قم و نمایندگان مجلس در روز چهارشنبه 26 تیرماه با هدف تقدیر از برگزیدگان و پیشکسوتان عرصه صنعت و معدن برگزار خواهد شد.

سیجانی با اشاره پرداخت تسهیلات به بخش تولید استان قم اظهار کرد: سال گذشته هزار و 170 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان از طریق بانک‌ها پرداخت شد که عمده آن مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش و بخش کمتری مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات بازسازی و نوسازی بود.

وی ادامه داد: پرداخت 380 میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده به بخش تولید استان قم در سال 97 از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بود و از طریق کمیته ای نظارت مستر بر هزینه کرد این تسهیلات صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اکتشاف برای تعیین میزان ذخیره عناصری مثل آهن باید در استان انجام شود و این کار باید همراه با ملاحظات زیست محیطی صورت بگیرد.

سیجانی با اشاره به نحوه برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی در استان قم اظهار کرد: سعی داریم که برگزاری این نمایشگاه‌ها را در هر حوزه به انجمن تخصصی آن حوزه بدهیم که نمونه آن برگزاری موفق نمایشگاه کفش با همکاری انجمن کفش در قم بود، در ادامه وظیفه برگزاری نمایشگاه مبل را هم به انجمن تخصصی در قم دادیم.

وی ادامه دد: اولویت برای شرکت در نمایشگاه‌های صنعتی استان قم در ابتدا با واحدهای تولیدی استان و در ادامه با تولیدکنندگان دیگر نقاط کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 40 معدن راکد در استان داریم که به دنبال فعال کردن این معادن هستیم. در زمینه معادن شن و ماسه در استان قم محدودیت‌هایی را ایجاد کردیم و در صورت لزوم این مساله را در زمینه معادن گچ و آهک اعمال خواهیم کرد، استخراج شن و ماسه از رودخانه‌ها را ممنوع ساختیم.

سیجانی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: بحث حل مشکلات صادرکنندگان در زمینه بازگشت ارز را دنبال کردیم.

وی ادامه داد: 150 هکتار از اراضی شهرک شهاب تعیین تکلیف شده است و به دنبال نهایی کردن وضعیت 50 هکتار دیگر این شهرک هستیم. بخشی از این شهرک برای بنکداران مواد غذایی اختصاص یافته، ولی هنوز نیمی از شهرک برای صنعت چاپ و نشر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: استان ظرفیت خوبی در زمینه تولید صنایع دستی، سنگ عقیق، شیرینی و شکلات دارد و به دنبال تهیه بسته سوغات برای زائران به در قم هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdx505.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما