دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 79795
منبع : خبرگزاری فارس

تهیه جهیزیه مشکل خانواده‌ها برای ازدواج جوانان شده است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: تهیه جهیزیه در زمان کنونی به مشکلی برای خانواده‌ها تبدیل شده است و برخی اوقات جوانان سال‌ها عقد بسته می‌ماند تا جهیزیه تهیه شود.
تهیه جهیزیه مشکل خانواده‌ها برای ازدواج جوانان شده است
تهیه جهیزیه مشکل خانواده‌ها برای ازدواج جوانان شده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در آیین اهدای 12 جهیزیه با همکاری مساجد استان قم در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت گره گشایی در اسلام اظهار کرد: این دین دارای ساحت‌ها و ابعاد مختلفی از جمله عبادی، سیاسی، عرفانی، اقتصادی و فردی و اجتماعی است و اهتمام به امور دیگران و گره گشایی از مشکلات مردم در اسلام مورد تاکید است.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند ادعای همراهی با دیگران را در جامعه داشته باشد، ولی نسبت به مشکلات آن‌ها بی تفاوت باشد، ایثار، گذشت و فداکاری جزو شاخصه‌های مورد تاکید در اسلام است.

امام جمعه قم افزود: در جامعه اسلامی باید همه غم خوار یکدیگر باشند و روحیه ایثار در چنین جامعه ای موج بزند، در آن صورت دیگر نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر لزوم پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) تاکید اظهار کرد: شیعیان باید به ائمه معصومین(ع) اقتدا کرده و برادران دینی خود را تکریم کنند و دیگران را بر خود مقدم بدارند.

وی ادامه داد: علمیت ارزش است، ولی در سیره رسول اکرم(ص) می‌بینیم که پیامبر(ص) کسانی که به دیگران کمک می‌کردند را بر دیگران مقدم می‌داشت.

امام جمعه قم افزود: ازدواج مایه آرامش است و می‌تواند که جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و فضای جامعه را به سمت فضای دینی سوق بدهد، اما تشریفات غلط از جمله مهریه‌های سنگین موجب شده است که ازدواج جوانان با مشکل مواجه شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تشیع را پیروی از اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: باید پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) در تمام ارکان باشد و ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان یک ازدواج آسان الگویی برای دیگران باشد.

وی ادامه داد: هر کسی که به فکر برادر دینی خود باشد، خداوند نیز به فکر او خواهد بود و او را مورد عنایت قرار می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه در زمان کنونی به مشکلی برای خانواده‌ها تبدیل شده است و برخی اوقات جوانان سال‌ها عقد بسته می‌ماند تا جهیزیه تهیه شود، اکنون نهادهای مختلف همچون سپاه و کمیته امداد در زمینه تهیه جهیزیه مشارکت دارند که ارزشمند است و باید این مساله گسترش یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnu9u.ak9yy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما