دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 79799
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازگشت 40 معدن متروکه قم به چرخه تولید؛ برخورد با متخلفان بهره‌بردار از رودخانه‌ها

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از بازگرداندن ۴۰ معدن متروکه به چرخه تولید خبر داد و گفت: برای بازگرداندن این۴۰ معدن متروکه به چرخه تولید مزایده برگزار و سرمایه‌گذار و بهره‌بردار توانمند انتخاب می‌شود.
بازگشت ۴۰ معدن متروکه قم به چرخه تولید؛ برخورد با متخلفان بهره‌بردار از رودخانه‌ها
بازگشت ۴۰ معدن متروکه قم به چرخه تولید؛ برخورد با متخلفان بهره‌بردار از رودخانه‌ها
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری و لزوم توجه به رونق تولید اظهار داشت: برای تسریع در رونق تولید در استان هفت برنامه راهبردی در قالب 28 محور اصلی تدوین‌شده که حمایت از بخش خصوصی به‌صورت جدی و کاربردی در آن دیده‌ شده است.

وی رفع موانع تولید به‌صورت مستمر را یکی از برنامه‌های مهم سازمان دانست و افزود: در راستای همین سیاست به مناسبت روز 26 تیرماه 10 پروژه تولیدی با اعتباری بالغ‌ بر 606 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 337 نفر به‌طور غیرمستقیم و 196 نفر به‌صورت مستقیم افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: یکی از الزامات حرکت به سمت رونق تولید تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی در استان است که در سال 97 مبلغی برابر 1170 میلیارد تومان تسهیلات به‌ویژه در بخش سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی تزریق شد.

وی با تأکید بر صرف بیش از 40 درصد از اعتبارات استانی  در بخش تولید ادامه داد: کشور در شرایط سخت تحریم می‌تواند با تغییر نگاه و برنامه‌های خود تحریم را به فرصت تبدیل کرده و با خودکفایی و افزایش کیفی و کمی کالاهای داخلی بازار داخلی و خارجی  را به دست بیاورد.

سیجانی، در اولویت قرار دادن صنایع لوازم‌خانگی، قطعه‌سازی، صنایع پوشاک و صنایع غذایی را در برنامه‌های سازمان لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: باید در اختصاص تسهیلات و امکانات استان اولویت‌سنجی شده تا با رکود اقتصادی مواجه نشویم.

وی فراوری صنایع معدنی را در کنار معادن موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: باید به معادن با نگاهی فراتر از استخراج نگاه کرده و به کاربردهای صنعتی و طبی کانی‌ها توجه کنیم، به‌طور مثال کاربردهای دیگر گچ و آهک گرید طبی و دارویی و تولید کاغذ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از بازگرداندن 40 معدن متروکه به چرخه تولید خبر داد و بیان کرد: برای بازگرداندن  این40 معدن متروکه به چرخه تولید مزایده برگزار و سرمایه‌گذار و بهره‌بردار توانمند انتخاب می‌شود.

وی تدوین شیوه‌نامه بهره‌برداری از معادن استان را گام مؤثری در رونق معادن قم برشمرد و تأکید کرد: طبق این شیوه‌نامه استخراج از بستر رودخانه‌ها ممنوع بوده و با متخلفان در این حوزه برخورد جدی می‌شود.

سیجانی سهمیه امسال قم را در حوزه صنعت را 450 میلیارد تومان اعلام و ابراز کرد: امیدواریم در سال جاری نیز مانند سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری با توجه به ظرفیت‌های استان قم جذب سرمایه داشته باشیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcao0n0.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما