دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 79800
منبع : خبرگزاری تسنیم

3 خانه جوان در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ۳ پروژه خانه جوانان در استان با پیشرفت ۹۸ درصد در دست احداث است که تا هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.
۳ خانه جوان در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
۳ خانه جوان در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز رسول منعم ظهر امروز در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری 247 کارگاه ازدواج با حضور ده هزار و 538 نفر در سال گذشته اظهار داشت: در سال 97 در راستای اعتبار اشتغال صورت گرفته در استان 41 هزار و 881 میلیارد ریال پیش‌بینی برآورد اعتبار اشتغال در نظر گرفته‌شده بود  که پیش‌بینی اشتغال صورت گرفته 14 هزار و 810 نفر بود؛ همچنین شاهد تخصیص اعتبار به مبلغ 42 هزار و 194 میلیارد ریال و بالغ‌بر 15 هزار و 647 نفر در پایان سال 97 بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، با تأکید بر ضرورت تبدیل استان قم به پایلوت میزبان برنامه‌های کشوری عنوان کرد: در سال 97 نرخ بیکاری در جمعیت کل کشور 12 درصد بوده که 27.7 این آمار متعلق به جوانان است، در کل جمعیت استان قم نیز آمار بیکاری 10.8 بوده که 23.3 درصد آمار بیکاری متعلق به جوانان استان است.

   
وی با اشاره به وجود 57 مصوبه در جلسات تشکیل‌شده در سال 96 و 97 عنوان کرد: نرخ بیکاری جوانان در سال 96 در کل جمعیت کشور 12.1 و در بخش جوان 28.4 درصد بوده که این رقم در کل جمعیت استان قم 10.9 و در میان جوانان 24.8 بوده است.

منعم با بیان اینکه از سال 92 تا سال 97 تعداد  ثمن‌های فعال در استان از 12 سمن به  41 سمن افزایش‌یافته است خاطرنشان کرد: در سال 96 و 97 مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد با هدف اشتغال سمن‌ها به آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب با شعار استفاده بهینه از آب در 28 تیرماه تصریح کرد: سه پروژه خانه جوانان با پیشرفت 98 درصد در دست احداث است که تا هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر ضرورت اهمیت به نشاط اجتماعی در کاهش طلاق و افزایش ازدواج خاطرنشان کرد: در دهه کرامت هر شب یک همایش با مشارکت شهرداری در سطح شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه در جهت تقویت نشاط و ترغیب جوانان به ورزش باید میزبان رویدادهای بین‌المللی باشیم تأکید کرد: قصد داریم مسابقه فوتسال بین‌المللی در استان با حضور تیم‌های مطرح جهان در شهریورماه برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تأکید کرد: در هفته جوان 40 برنامه با سمن‌های تحت پوشش و همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که یکی از این همایش‌ها با حضور 4000 نفر از شهروندان در سالن شهید حیدریان صورت پذیرفت؛ همچنین ویژه‌برنامه ولادت حضرت معصومه(س) با حضور 3000 نفر از دختران استان و تجلیل از 11 دختر برتر استان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برگزار شد.

وی یادآور شد: در دو ماه گذشته شاهد میزبانی استان در 5 رخداد کشوری بودیم که علاوه بر آن، 3 اردوی تیم ملی در رشته ووشو، تکواندو و ژیمناستیک در استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdzj05.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما