دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 79802
منبع : خبرگزاری تسنیم

صنعت کفش قم با مشکل تأمین مواد اولیه روبه‌رو است

قم نيوز : رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با انتقاد از کمبود مواد اولیه در صنعت کفش استان گفت: علی‌رغم اینکه مواد اولیه عدم وابستگی به خارج از کشور دارد ولی در تأمین مواد اولیه این صنعت با مشکل جدی روبه‌رو هستیم.
صنعت کفش قم با مشکل تأمین مواد اولیه روبه‌رو است
صنعت کفش قم با مشکل تأمین مواد اولیه روبه‌رو است
به گزارش قم نیوز ابوالفضل فراهانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد با اشاره به ظرفیت استان در زمینه کفش اظهار داشت: 300 واحد تولید دمپایی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه حجم تولیدات استان در زمینه کفش بسیار قابل‌ توجه است بیان کرد: بسیاری از زائران ایرانی در کشورهای دیگر کفش تولید قم را به عنوان سوغات از آن کشورها تهیه می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: سالانه بیش از 100 میلیون دلار صادرات کفش از استان قم انجام می‌شود که به دنبال ورود جدی‌تر به بازار کشور پاکستان هستیم

وی با انتقاد از کمبود مواد اولیه در صنعت کفش استان عنوان کرد: علی‌رغم اینکه مواد اولیه عدم وابستگی به خارج از کشور دارد ولی در تأمین مواد اولیه این صنعت با مشکل جدی روبه‌رو هستیم.

فراهانی با بیان اینکه وضعیت نمایشگاه‌های استان در زمینه عرضه محصولات در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کفش می‌تواند الگویی برای دیگر نمایشگاه‌های اقتصادی استان باشد.

وی با اشاره به حضور بیش از 28 کشور در آخرین نمایشگاه کفش استان قم در سال گذشته یادآور شد: بازاریابی‌های مناسبی از این نمایشگاه نصیب استان شد که می‌تواند الگویی برای رسیدن به نتایج مطلوب دیگر نمایشگاه‌ها باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم فعالیت 59 اتحادیه در اتاق اصناف قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هر کدام از این اتحادیه‌ها به صورت مستقل در حال فعالیت هستند که می‌توان با فعال مردن انجمن‌های تخصصی رونق‌بخش اصناف استان بود که صنعت پوشاک استان قم می‌تواند ظرفیت مناسبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0cde.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما