دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 79805
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح گردشگری نجوم در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از اجرایی شدن طرح گردشگری نجوم در قم همزمان با ماه‌گرفتگی خبر داد.
طرح گردشگری نجوم در قم افتتاح می‌شود
طرح گردشگری نجوم در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی از برگزاری برنامه رصد ماه‌گرفتگی فردا شب در قم خبر داد و اظهار داشت: یکی از بخش‌های مجموعه برنامه‌های «قم شهر دوست‌داشتنی» آشنایی شهروندان قمی با مباحث گردشگری نجوم از قبیل رصد ستارگان، ماه و پدیده‌های نجومی است که به مناسبت رصد ماه‌گرفتگی قریب‌الوقوع، ویژه‌برنامه‌ای در مجموعه مقابر گنبد سبز تدارک دیده‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جذابیت رخدادهای کم‌نظیری مانند ماه‌گرفتگی، خورشیدگرفتگی و بارش‌های شهابی، تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های آموزشی حوزه گردشگری نجوم، برنامه‌های جانبی دیگری از قبیل کارگاه عکاسی آسمان شهر، نقاشی دیواری کودکانه، جنگ شادی و دوره آموزشی قم شناسی نیز در قالب این برنامه برگزار می‌گردد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم، هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترویج عمومی علم ستاره‌شناسی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری و هنری شهر و ایجاد حس تعلق به شهر دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم توجه زیادی به آسمان و عجایب خلقت در آن شده است که توجه و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان نسبت به این موضوع تأثیر مستقیمی بر تعمیق اعتقادات و باورهای دینی آن‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در میان همه اجرام باشکوه آسمان، ماه در دسترس‌ترین و تماشایی‌ترین جرم بوده اما آلودگی نوری از قبیل چراغ‌برق‌ها و نورهای امنیتی به‌سادگی چشم را برای دیدن اجرام آسمانی کور می‌کند، افزود: گردشگری نجوم و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای مشاهده آسمان شهر قطعاً یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که به‌ویژه در فصل تابستان برای شهروندان تدارک دیده‌شده است.

مقیمی با تأکید بر انجام عمده طرح‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به‌صورت مشارکتی با سمن‌ها، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی، یادآور شد: این برنامه با مشارکت و حضور فعال انجمن مردم‌نهاد دیده‌بان آسمان شهر (منجم‌باشی) و علاقه‌مندان و هنرجویان رشته نجوم راهنمایان گردشگری استان قم در تاریخ سه‌شنبه 25 تیرماه از ساعت 23 لغایت 3 بامداد روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwvay.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما