کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل سیاسی استانداری:

فعالیت خانه احزاب قم در آستانه انتخابات سال جاری افزایش می یابد

خبرگزاری ايرنا , 25 تير 1398 ساعت 11:30

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قم، گفت: فعالیت خانه احزاب استان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری به منظور ایجاد شور و نشاط بیشتر انتخاباتی در سطح استان تقویت می‌شود.


به گزارش قم نیوز مرتضی بابایی بیان کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا با همکاری خانه احزاب استان از ظرفیت تمام جناح ها و شخصیت های فعال سیاسی دارای مجوز برای برگزاری انتخاباتی پرشور استفاده شود و آحاد مردم بتوانند از نظرات مختلف در حوزه سیاست با توجه به چارچوب های تعیین شده بر اساس قانون بهره مند شوند.

وی ادامه داد: درسال هایی که انتخابات برگزار می‌شود، شور و نشاط سیاسی مردم افزایش می یابد، بنابراین باید شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن شکن آماده باشد که در همین رابطه خانه احزاب استان می تواند نقش موثری ایفا کند.

وی بیان کرد: خانه احزاب استان از سلیقه های متنوع و مختلف سیاسی فعال در کشور ایجاد شده است، مدیریت آن به صورت انحصاری در دست جریان خاصی نیست و احزاب و تشکل سیاسی فعال در قم می توانند در آستانه انتخابات سال جاری از ظرفیت خانه احزاب برای بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف کشور و استان استفاده کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تقویت جایگاه خانه احزاب قم، از رئیس آن برای شرکت در شورای اداری استان دعوت به عمل می آید و از نظرات وی در اتخاذ تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف استان استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: قم از جمله استان های پیشرو کشور در زمینه ایجاد و تقویت جایگاه خانه احزاب بوده است و توانسته فضای تعاملی مثبتی را میان جریانات سیاسی مختلف فعال در استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: طیف های سیاسی مختلف از جمله اصولگرایان، اصلاح طلبان، اعتدالیون و مستقلین در خانه احزاب استان حضوری فعال دارند و در همین رابطه فضای گفت و گوی آزاد سیاسی در چارچوب قانون میان ایشان فراهم است.

هدف از راه اندازی خانه احزاب، تشکیل یک نهاد صنفی برای دفاع از حقوق احزاب و مجموعه هایی که دارای مجوز فعالیت سیاسی هستند، می باشد؛ به طور کلی در خانه احزاب به عنوان یک مجموعه صنفی مطالبات احزاب از مجموعه های حاکمیتی پیگیری می شود.

خانه احزاب قم به عنوان نهمین خانه احزاب در راستای اجرای دستورالعمل منشور گفت و گوی سیاسی ابلاغی از طرف وزارت کشور با حضور ۴۰ حزب دارای مجوز از جریانات مختلف سیاسی در اسفند ماه ۹۶ تشکیل شد؛ دوره فعالیت این مجموعه سه سال است و در هر سال یک طیف سیاسی مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79821

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79821/فعالیت-خانه-احزاب-قم-آستانه-انتخابات-سال-جاری-افزایش-می-یابد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir