سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79833
منبع : خبرگزاری فارس

مخالفت شدید خلفا با ائمه اطهار(ع) دلیلی بر حقانیت مذهب تشیع است

قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مخالفت شدید خلفای بنی عباس و بنی امیه با ائمه اطهار(ع) و مذهب تشیع، یکی از دلایل حقانیت مذهب 12 امامی است.
مخالفت شدید خلفا با ائمه اطهار(ع) دلیلی بر حقانیت مذهب تشیع است
مخالفت شدید خلفا با ائمه اطهار(ع) دلیلی بر حقانیت مذهب تشیع است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این مراسم وسیله‌ای است برای ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت و فرزندان آنها و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق محبت هر چه بیشتر و پیروی هر چه بهتر از این ذوات مقدسه را عنایت فرماید.

وی افزود: حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از بقاع مشهور جهان تشیع به شمار می‌رود و و به فرموده امام راحل، پایتخت ایران اسلامی محسوب می‌شود و قطعه‌ای از بهشت در شهر مقدس مشهد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بیشتر در مدینه ساکن بودند گفت: خلفای بنی امیه و بنی عباس، هر یک از این بزرگواران را به طریقی از موطن خود دور کردند تا آنها نتوانند رسالت خود را نسبت به امت اسلامی به درستی انجام دهند و نور ولایت و امامت آنها به دیگران برسد.

وی ادامه داد: نفوذ معنوی ائمه اطهار(ع) در قلوب مردم، خلافت بنی عباس و بنی امیه را به خطر می‌انداخت و همین امر، دلیل ظلم و جور خلفا نسبت به فرزندان پیامبر(ص) بود.

اسکندری با اشاره به مسئله امامت امام رضا(ع) و تفاوت آن با دیگر ائمه خاطرنشان کرد: به عبارتی می‌توان گفت امامت ایشان در فرآیند سلسله ولایت ائمه هدی نقطه عطفی مهم محسوب می‌شود و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شاید اراده الهی بر این قرار گرفته که به وسیله مأمون، شرایطی فراهم شود تا ایشان به ایران مهاجرت کنند و همین امر سبب جلب توجه انسان‌های بیشتری هم در آن دوران و هم در طول تاریخ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: حدیث مشهوری در کتب اهل سنت و منابع شیعی وجود دارد که بسیار قابل تأمل است؛ حضرت محمد(ص) در روایتی فرموده‌اند «خداوند دین اسلام را به وسیله مردی فاسق تایید می‌کند».

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هم در مجلسی به مناسبت شهادت شهید مطهری همین روایت را خواندند و فرمودند انقلاب ما به واسطه این حرکت منافقانه، تایید شد.

اسکندری با بیان اینکه شیعه، تا پیش از امام رضا(ع) دستخوش فرقه‌گرایی بود خاطرنشان کرد: کسانی که به امامت علی بن موسی الرضا(ع) معتقد شدند شیعه 12 امامی هستند زیرا هر کس ولایت ایشان را پذیرفت، امامت ائمه بعد از ایشان را هم پذیرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: به همین خاطر است که زیارت مضجع شریف امام رضا(ع) نسبت به بقیه اهل بیت(ع) فضیلت بیشتری دارد؛ دو امام هستند که زیارت آنها در روایات بسیاری مورد تاکید قرار گرفته یعنی حرم مطهر امام حسین(ع) و دیگری قبر نورانی امام هشتم و برخی بزرگان گفته‌اند زیارت علی بن موسی الرضا(ع) چه بسا از زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) افضل باشد.

وی گفت: تشیع دوازده امامی، خط مستقیم اسلام ناب است و این مذهب، به وسیله رجل فاسق و فاسدی مانند مأمون از طریق زحماتی که برای امام رضا(ع) به وجود آورد و در نهایت ایشان را به شهادت رساند، مورد تایید قرار گرفت.

اسکندری با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر تعریف کردن آمریکا از گروه یا اشخاصی تصریح کرد: ایشان فرمودند در این صورت در ادامه راه خود در مسیر اسلام و انقلاب شک کنید؛ عین این کلام امام را می‌توان نسبت به تشیع دوازده امامی هم تعمیم داد به عبارتی اگر خلفای بنی عباس و بنی امیه تماما با شیعه اثنی عشری مخالفت می‌کنند، این دلیلی بر حقانیت مذهب ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: مأمون تابع مذهب معتزله بود و همین امر نشان‌دهنده تفکر انحرافی اوست، هیچ یک از بزرگان افکار و عقاید او را نپذیرفتند همچنین عنادی که نسبت به امامان معصوم شیعه داشت دلیل دیگری بر حقانیت تشیع است.

وی ادامه داد: این یک اصل کلی است که اگر بخواهیم حق و باطل بودن یک عقیده را تشخیص دهیم، باید ببینیم خلفای بنی امیه و بنی عباس بیشترین مخالفت خود را با چه کسانی و چه اندیشه‌ای داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه آنها نه تنها ائمه اطهار(ع) را موطن خود آواره کردند گفت: مهاجرت ناخواسته و اجباری علی بن موسی الرضا(ع) به ایران نمونه‌ بارز این مسئله است همچنین فرزندان و نوادگان امامان معصوم هم مجبور شدند در طول تاریخ به سرزمین‌های دیگر کوچ کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بسیاری از فرزندان اهل بیت(ع) برای دیدار با امام رضا(ع) به ایران مهاجرت کردند، افرادی که عموما تحت تعقیب بودند و هر یک در گوشه‌ای از ایران به خصوص در شهرهای مختلف استان‌های گیلان، مازندران، فارس و قم، غریبانه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjtoea.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما