سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : 79855
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله حسینی بوشهری خبر داد:

ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خبرگان در قالب های مختلف

قم نيوز : رئیس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: کتاب سال حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه در دستور کار دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری قرار دارد و در آینده ای نزدیک اعلام فراخوان خواهد شد.
برکزاری کتاب سال حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه در دستور کار دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری/ ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خبرگان در قالب های مختلف
برکزاری کتاب سال حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه در دستور کار دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری/ ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خبرگان در قالب های مختلف
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست خبری رونمایی از قالب جدید سایت اینترنتی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸ با حضور اصحاب رسانه در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری قم برگزار شد، گفت: مجلس خبرگان رهبری از جایگاه رفیعی در نظام اسلامی برخودار است.

وی با بیان این‌‌که یکی از مهمترین کارهای مجلس خبرگان بعد از رحلت امام خمینی(ره)، انتخاب رهبری فرزانه و شجاع حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای بود، افزود: هر چه از این انتخاب می‌گذرد، عالی بودن این انتخاب بیش از پیش بر همگان روشن می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امروز به عنوان یک رهبر بزرگ بین المللی در سطح جهان می‌درخشد و همه سیاستمداران دنیا و کسانی که در مقوله سیاست ادعایی دارند، به این مطلب اذعان می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه سیاستمداران در مقابل این شخص بزرگ در عرصه های مختلف از جمله موضع‌گیری خاص ایشان در دیدار با نخست وزیر ژاپن که دنیا را از این همه اقتدار و اعتماد به نفس حیرت زده کرد، سر تعظیم فرود آوردند، زیرا ایشان در موضع گیری های خود همیشه خواست خدا را در نظر می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مسئولیت های مهم و خطیر مجلس خبرگان رهبری، افزود: در همین راستا هیأت رئیسه مجلس نیز وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند و مسئولیت تبیین، معرفی و پاسخ به سؤالات در خصوص مجلس خبرگان را به مرکز تحقیقات داده‌اند.

وی با بیان این که در چند حوزه در مرکز تحقیقات و دبیرخانه خبرگان فعالیت داریم، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هاٰ نشست‌ها و انتشار مجله حکومت اسلامی بخشی از وظایف دبیرخانه خبرگان رهبری است.

رئیس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری فعالیت دیگر این دبیرخانه را فعالیت های آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه، با تفاهم نامه‌ای که با حوزه صورت گرفته، تلاش شده مباحث مرتبط به اندیشه سیاسی اسلام، ولایت فقیه، مبانی اسلامی و ... را با حضور حوزویان برگزار کنیم که در این مدت در 9 شهر و استان کلاس هایی برای طلاب برگزار شده و در سطح اساتید سطوح عالی حوزه نیز برنامه هایی اجرایی شده است.

وی با اشاره به انتشار کتاب‌هایی برای طلاب و دانشجویان، ادامه داد: در همین راستا موضوعاتی را با محققان در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم خروجی این تحقیقات به کتاب های ارزشمند و سودمند منتهی شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: از دیگر فعالیت هایی که امسال انجام می شود، کتاب سال حکومت اسلامی و ولایت فقیه است که فراخوانی در این زمینه نیز اعلام می شود که نقش مهمی در توسعه پژوهش ها خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مسائل مورد توجه دبیرخانه خبرگان رهبری، غیر از مسأله آموزش و پژوهش را بحث هیأت اندیشه ورز عنوان کرد و گفت: کارگروه‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شده و شاخص‌هایی نیز برای موضوعات مورد نظر تعیین شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آنچه مد نظر مقام معظم رهبری از تشکیل این هیأت ها است، ارائه پیشرفت ها و پسرفت ها و توقف اهداف عالی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام شده و در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از قالب جدید سایت اینترنتی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: با توجه به این که رسانه ها امروز پیام رسان بسیار خوبی هستند و کارکردهای خاصی در عرصه ملی و بین المللی دارند؛ تصمیم بر آن شد تا با توجه به نیاز مخاطبان، سایتی داشته باشیم که دیدگاه خبرگانی و پژوهشی و آموزشی و مجموعه فعالیت هایی که در این دبیرخانه انجام می شود را در معرض دید مخاطبان قرار دهد و در همین راستا قالب جدیدی برای سایت مرکز تحقیقات علمی دبیرخانه مجلس خبرگان پیش بینی شد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امیدواریم با نگاه جدید به فعالیت های دبیرخانه خبرگان، بتوانیم فعالیت های مجلس خبرگان را در قالب های مختلف اطلاع رسانی کنیم و در این مسیر نیازمند یاری اصحاب رسانه و مطبوعات هستیم.

وی در پایان رونمایی از قالب جدید مرکز تحقیقات علمی دبیرخانه مجلس خبرگان را در راستای ارائه پیام خبرگان و اعضای خبرگان به مخاطبان عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ای آماده شده که ان شاءالله به زودی با حضور ریاست صداوسیما و دبیرخانه خبرگان، به امضا خواهد رسید و امید داریم با این تفاهم بتوانیم از ظرفیت موجود رسانه ملی در جهت تبیین، فرهنگ سازی و اعلام مواضع و نقطه نظرات مرتبط با مجلس خبرگان استفاده کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdkj05.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما